Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6
Trampendal
Wow! Alltihop är helt underbart snyggt.

De där jätteormbunkarna, vad är det för sort?
Var får man tag i sådana? Vill ha ju!
Grönberg
CITAT (embees @ 14-06-2012, 19:30) *
Hej Per!
Jag vill tacka för att få titta i er fantastiska trädgård den 1/6. Växthuset är helt underbart. Men hela trädgården är en upplevelse.
Tack igen rolleyes.gif


Tack Embees smile.gif kul att träffas, jag var ofin nog och glömde fråga efter ditt "nickname" här på odla.
Det var jättekul att hålla öppet, förvånande var antalet besökare, jag änmälde vår trädgård för sent för att komma med i den förtryckta kartan, trots det kunde jag räkna in ca 250 personer på lördag och 5-600 på söndagen som fick betydligt bättre väder än hagel och regn på lördagen.
Reaktionerna var allt från besökare som gick in i trädgården och fotade 2 blommor och sen gå igen, till besökare som hade åkt på trädgårdsrundan de senaste 10 åren och kommer fram till mig och säger att detta var det bästa de någonsin sett på trädgårdsrundan.....det säger nog allt, vi har alla olika smak och att tävla i trädgård är lika dumt som att tävla i musik biggrin.gif .

CITAT (Trampendal @ 15-06-2012, 23:55) *
Wow! Alltihop är helt underbart snyggt.

De där jätteormbunkarna, vad är det för sort?
Var får man tag i sådana? Vill ha ju!


Tack!
"Jätteormbunkarna" är faktiskt helt vanlig ormbunke, vi har samma sort på andra ställen i trädgården som är ca 1/4 av dessa "mutationer", vi har ingen egentlig aning om varför dessa ex har växt till jättar, men de står i mycket fuktig miljö, dräneringen från hustaket går ner bakom ormbunkarna, och platsen är på norrsida bakom garaget i total skugga, aldrig når solen dessa plantor, så jorden är för det mesta helt dränkt, vi har aldrig hällt på någon form av gödning.
Men visst är de helt magnifika
Peztis
Har ni anmält er till Öppna trädgårdar?

Rättar mig själv innan någon annan gör det. flirting.gif (jag vill ha en smiley som sträcker ut tungan!)

Det heter så klart Tusen trädgårdar!
Grönberg
CITAT (Peztis @ 16-06-2012, 19:58) *
Har ni anmält er till Öppna trädgårdar?

Rättar mig själv innan någon annan gör det. flirting.gif (jag vill ha en smiley som sträcker ut tungan!)

Det heter så klart Tusen trädgårdar!


Nej vi har inte anmält oss.......ännu.........
Lilla Sibirien
Tack för att ni har visat hur ert bygge har framskridit. Det har blivit otroligt fint.
Ni har skapat en härlig atmosfär, av bilderna får man en känsla av att vara i
sydligare trakter, Italien kanske?
En fin plats att njuta på bravo.gif
trädgårds-nina
Ja det här fantastiska bygget är jag glad för att jag inte missade! UNDERBART!
Peztis
När jag idag läser den här tråden kom jag plötsligt på hur jag hamnade här på Odla! Jag önskade mig bidrag av min familj till ett växthus när jag fyllde år och kollade runt lite vad det fanns på marknaden. Jag hittade denna tråd via Google och satt helt fascinerad över detta bygge och möjligheten att få läsa om det medan det skedde, så att säga! Vad var detta för ställe där man kunde skriva och dela med sig?

Där ser man... rose.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon