Sidor: 1, 2, 3, 4, 5
DykUnderYtan
Jag använder ofta snabblänkarna från startsidan för att titta till de senaste trådarna som startats.

Tidigare har trådarna öppnats i ett nytt fönster, vilket är önskvärt i alla fall av mig, då jag lätt kan hoppa mellan startsidan och forumet.

Senaste tiden har jag upptäckt att allt öppnas i samma fönster, så om jag vill kika på fler än en tråd så måste jag gå in på startsidan för att se resten av de nytillkomna trådarna.

Önskar ha det som tidigare, att de öppnas i ett annat fönster. smile.gif
DykUnderYtan
Snart två veckor sedan jag skrev här... men fortfarande inget svar. Är det ingen som läser tråden??
Göran Carlsson, Odla.nu
Hej Mia,
Beklagar att ingen svarat!

Om du hellre vill öppna i nya fönster/flikar så håll ner Ctrl när du klickar på länken så öppnas ett nytt fönster/flik.

Mvh
Göran
netha
Varför måste jag logga in två ggr innan jag kommer in på sidan?
Kanske ngt nytt, eller....?
Göran Carlsson, Odla.nu
Det var ett konstigt fel. Vi har inte ändrat något som bör göra att du måste logga in två gånger. Ingen annan har hört av sig så jag skulle tro det beror på något på din dator. Vad det kan bero på är däremot svårare att lista ut. Har du bytt eller uppdaterat webbläsaren kanske det har med det att göra.
heinrich_stubel
CITAT (Göran Carlsson, Odla.nu @ 29-11-2011, 14:34) *
Det var ett konstigt fel. Vi har inte ändrat något som bör göra att du måste logga in två gånger. Ingen annan har hört av sig så jag skulle tro det beror på något på din dator. Vad det kan bero på är däremot svårare att lista ut. Har du bytt eller uppdaterat webbläsaren kanske det har med det att göra.


Gissar att det rör sig om någon typ av cookies som krånglar. Testa rensa dem och besök sedan forumet igen.

Sedan så heter det faktiskt "i din dator", och inte "på din dator" Ville bara upplysa dig om detta, då jag anser att vi ska dra lärdom av varandra smile.gif
Myosotis
Börjar det inte bli dags att göra något åt trollen? Hur länge ska de få härja? Tills varenda vanliga medlem har tröttnat på odla och lämnat?
Göran Carlsson, Odla.nu
Skicka PM eller mail till mig med länk till inläggen när det är problem så kan jag ta bort dem.

Göran


CITAT (Myosotis @ 06-05-2012, 11:01) *
Börjar det inte bli dags att göra något åt trollen? Hur länge ska de få härja? Tills varenda vanliga medlem har tröttnat på odla och lämnat?
Myosotis
Okej, tack för svar, ska leta lite sen.
Myosotis
Folk får tydligen virus av odlas förstasida!?! -fear-.gif Själv har jag inte märkt nåt, men det är kanske säkrast att låta bli odla då?
Myosotis
Ja det verkar ju så, blev nervös och körde virusprogrammet och se där, det hittades något som hette HTML/Infected.WebPage.Gen2
EsterM
Hej,
jag vill kunna läsa det senaste inlägget i en tråd högst upp.
Det är ett himla "scrollande" för att se det senaste som skrivits i en tråd.
Anma
CITAT (EsterM @ 05-11-2012, 09:54) *
Hej,
jag vill kunna läsa det senaste inlägget i en tråd högst upp.
Det är ett himla "scrollande" för att se det senaste som skrivits i en tråd.

Om du klickar på den gröna lilla pilen till vänster om trådrubriken inne i forumet istället för rubriken så kommer du till första olästa inlägg. Förutsatt att du alltid är inloggad när du läser trådar.
EsterM
Tack, det var ett jättebra tips.
Ester
Anma
CITAT (EsterM @ 05-11-2012, 10:51) *
Tack, det var ett jättebra tips.
Ester

Vad bra att det var till hjälp! smile.gif
niklaswik
Jag gissar att det inte är första gången det här tas upp, men något som jag skulle tycka var väldigt användbart är en "gilla-knapp", så att man kan klicka gilla eller +1 eller "tumme upp" eller nåt i den stilen för inlägg som man håller med om utan att egentligen ha nåt att tillföra. Bör inte vara jättesvårt att implementera.
tomas99
CITAT (niklaswik @ 21-04-2013, 14:18) *
Jag gissar att det inte är första gången det här tas upp, men något som jag skulle tycka var väldigt användbart är en "gilla-knapp", så att man kan klicka gilla eller +1 eller "tumme upp" eller nåt i den stilen för inlägg som man håller med om utan att egentligen ha nåt att tillföra. Bör inte vara jättesvårt att implementera.



Det har jag önskat här, och jag brukar skriva +1.
Staffan Odla.nu
Angående en "Gilla-knapp", "tummen upp" eller "+1" i forumet så kommer vårt forum att gå igenom en uppgradering under året och då kommer fler funktioner aktiveras, däribland de önskade knapparna.

/Staffan
Teknisk chef, Odla.nu
Carex
Inser att detta är en ganska gammal tråd men tänker ändå nämna något som är en brist i forumet, nämligen avsaknaden av en knapp som tar en till första olästa inlägget. Denna funktion finns i alla andra forum jag besöker så det är nog inget svårt att ordna. Tex chilitrådarna brukar bli långa och intressanta och kan röra sig snabbt när det är säsong för förodling. Att snabbt komma till nästa olästa inlägg vore en stor förbättring!
Kryddan03
CITAT (Carex @ 24-06-2013, 21:10) *
Inser att detta är en ganska gammal tråd men tänker ändå nämna något som är en brist i forumet, nämligen avsaknaden av en knapp som tar en till första olästa inlägget. Denna funktion finns i alla andra forum jag besöker så det är nog inget svårt att ordna. Tex chilitrådarna brukar bli långa och intressanta och kan röra sig snabbt när det är säsong för förodling. Att snabbt komma till nästa olästa inlägg vore en stor förbättring!

Men, det finns redan. Om du klickar i den lilla rutan med en "bock" i som är alldeles före rubriken i en oläst tråd kommer du till det första olästa inlägget i tråden. smile.gif
Heléne Odla.nu
Hej!

För att få fram i vilka trådar det har gjorts nya inlägg sedan din senaste inloggning kan du klicka på Nya inlägg som du hittar uppe listen där du även ser om du är inloggad eller inte.

Med vänlig hälsning
Heléne Odla.nu
Eva i Skåne
CITAT (Kryddan03 @ 24-06-2013, 21:22) *
Men, det finns redan. Om du klickar i den lilla rutan med en "bock" i som är alldeles före rubriken i en oläst tråd kommer du till det första olästa inlägget i tråden. smile.gif



Tack för att du friskade upp mitt minne Kryddan biggrin.gif
chiliärgott
Jag har svårt att hitta mina egna inlägg.

Är det något jag har missat?

Annars vore en funktion: "Egna inlägg" med länk till dem kanon!
*Stintan*
CITAT (chiliärgott @ 02-08-2014, 09:47) *
Jag har svårt att hitta mina egna inlägg.

Är det något jag har missat?

Annars vore en funktion: "Egna inlägg" med länk till dem kanon!


Gå in på din profil och där finns en liten pil under som du kan klicka på så kan du välja om du vill se alla dina inlkägg eller alla trådar du skapat
rattugglan
CITAT (JohnyWalter @ 28-08-2022, 23:30) *
instämmer

Det här var ju roligt på flera nivåer smile.gif

En spambot med humor .
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon