Full version: Dagens ros 2006
Sidor: 1, 2, 3, 4
renate
Otroligt fina rosbilder ni visar.Här kommer några av mina rosor som blommar än. De växer och blommar så det knaker.New Dawn har blivit en stor och hög klätterros här........och blomningen var helt fantastiskt i år.

Stanwell Perpetual har blivit en stor,yvig buske och blommat oavbrutet.

Louis Bugnet har snart växt mig över huvudet och spridit glädje med sina blommor, den här bilden tog jag i skymningen.

Även Lichterkönigin Lucia har vuxit sig stor,den blommar med,tog ingen bild av den i dag.
Mia, zon 3
Jag slänger med första blomman (någonsin) på min 'Heritage'....
ewa zon 3
CITAT (renate @ 08-10-2006, 21:29)
Louis Bugnet har snart växt mig över huvudet och spridit glädje med sina blommor, den här bilden tog jag i skymningen.

Snart växt mig över huvudet.... jättefin ros du har
Hur mycket brer den ut sig?
Håller på att kolla in Louis Bugnet Har precis planterat en Therese Bugnet och Kajsa här på forumet sa att jag skulle kolla in Louis, så nu gör jag det smile.gif

/Ewa
renate
Min Louis Bugnet har växt bra i år och blommat som bara den.Den är väl ca 1,70 hög(någon gren bara)och ca 1m bredd tror jag har inte mätt.Jag kan bara rekomendera den.Den är frisk och välväxt.Bilden nedan tog jag i eftermiddag.
renate
Här kommer den alledes vanliga vresrosen som växer utanför tomtgränsen.

Den vita varianten Rosa Rugosa 'Alba'
Kajsa
Suck, nu blommar sista rosorna


Sommerwind, väldans tapper och blommar länge, här mot grannens gargeuppfart, en zon 5 ros en tuff basros man får behålla.
En favoritros som jag har lite runt om i trädgården.


Austinrosen Graham Thomas och den rosa klätterrosen Etude, mot en södervägg här, dom blommar långt in på hösten.


Ballerina Myskros, ny i sommar och som dessa rosor så blommar dom
tills frosten kommer, svag doft, liten buskros ca 1 x 1 m.
titti49zon6
Summervind är en av mina favoriter även om jag odlar i zon 6
har haft den i 5 år utan täckning och den kommer snällt varje vår biggrin.gif
fruberglund
Nä, rosorna ger helt enkelt inte upp biggrin.gif

Här några underbara rosor som håller länge in på hösten

Iceberg


Heidelberg


Astrid Lindgren med luktärtor


och sist men absolut inte minst, Marguerite Hilling med stora flata blommor
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon