Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


          > Jag är kär! Hur gör jag?!, Vill ha en "Blue lake" häckros, men kan bara ha i kruka.
          Nephele
          Inlägg 14-08-2009, 19:54
          Länk hit: #1


          Medlem
          Antal inlägg: 32
          Medlem sedan:
          29-06-2003
          Medlem nr: 1 798



          Jag har precis kärat ner mig i denna underbart vackra ros: http://www.bakker.se/r_12047-027/Häckrosor...s-Blue-Lake.htm, men jag är fullkomlig nybörjare på rosor (har iaf inte lyckats nåt märkvärt tidigare), och har bara en Lindesbergskruka (Japan, small) att ha den i. Jag har rosjord, och jag har ett förråd att ställa in den i på vintern om så behövs. Bor i zon 4 och har uteplats som träffas av solen stor del av dagen (om jag ställer krukan en bit ut, har balkong över oss som annars skuggar). Kan jag klara den? går det att köpa och plantera den nu? HUR ska jag isf gå tillväga för att kunna hålla denna?
          Hoppas verkligen det finns nån med lite goda råd, nu när jag äntligen hittat "min" ros wink.gif. Eller är det någon med erfarenhet som nu slår hål på min illussion?


          --------------------
          Nybörjare... Zon 4
           
          Citera
           
          Nytt inlägg
          Svar
          Kajsa
          Inlägg 14-08-2009, 21:11
          Länk hit: #2


          Medlem
          Antal inlägg: 7 705
          Medlem sedan:
          07-11-2002
          Medlem nr: 276



          New Dawn är kanske en ros som blir väl stor för kruka.
          Det finns en riktigt lila ros, Rhapsody in Blue, blir i min zon 3 - 4 blir ca 1.5 m, den är möjlig i en stor kruka.
          Finns hos Hortogreen, dom hade en annan lila ros där såg jag The Scotsman. Till våren har dom säkert flera lila. Du kan också leta hos www.rosenposten.dk
          www.hortogreen.com


          Rhapsody in Blue, är riktigt lila.


          --------------------
          Den som planterar en trädgård planterar lycka
          Bor i zon 3 - 4
           
          Citera



          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 05-05-2024, 17:47
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon