Sidor: 1, 2
AnnammA
Jag fick också Tiparol för tre år sedan, när jag bröt min handled och fick spika den, men jag kunde inte heller fullfölja kuren för jag blev dåsig på dagen och fick hallucinationer att jag såg äckliga, köttiga gubbar (typ konst av Francis Bacon). Jag tog en annan tablett i stället, bara vid behov...
Jag har förstått sedan att det är rätt så vanligt att man skriver ut Tiparol och spam mot smärta och till äldre människor, och min erfarenhet av äldre människor och dessa preparat är att de inte brukar må bra av dem...

Sedan är det ju tur och bra att det finns människor med smärta där dessa preparat hjälper, och som inte har så svåra biverkningar av dessa.
Men det är synd när läkarna bara skriver ut, utan att informera ordentligt, för just vid det tillfället då man har behov av att få något smärtlindrande, kanske man inte orkar läsa bipacksedeln, och jag fick mina första tabletter på akuten och OP, i dosettpåse, och där finns ingen info om biverkningar. Och vid det tillfället hade jag inte hört talas om varken Tiparol el spam...
ninnisky
När jag opererade min fot för några veckor sedan fick spam de första dygnen. Var mer eller mindre dåsig efter operationen så jag märkte kanske ingen direkt ytterligare påverkan.

Men, TACK vare era inlägg här smiley_small_hug.gif smile.gif bestämde jag mig att inte fortsätta med tabletterna och klara mig med Alvedon. Det lyckades! Hade själv ingen erfarenhet och kännedom om denna medicin.

(Nu har jag inte ont längre men gipset ska sitta till början av april)

Skrev spam och fick spam i texten........ Va -fn???
MariaS
CITAT (ninnisky @ 06-03-2008, 12:54) *
När jag opererade min fot för några veckor sedan fick spam de första dygnen. Var mer eller mindre dåsig efter operationen så jag märkte kanske ingen direkt ytterligare påverkan.

Men, TACK vare era inlägg här smiley_small_hug.gif smile.gif bestämde jag mig att inte fortsätta med tabletterna och klara mig med Alvedon. Det lyckades! Hade själv ingen erfarenhet och kännedom om denna medicin.

(Nu har jag inte ont längre men gipset ska sitta till början av april)

Skrev spam och fick spam i texten........ Va -fn???

Ingemar och Göran har ändrat, så vissa ord inte går att skriva, utan då kommer ordet Spam istället. Vill du skriva T-r-e-m-a-d-o-l måste man göra det så här istället.
Deras sätt att sätta stopp för spammen.
Tosan
Ja jisses vad jag funderade hur både annamma och ninnisky kunnat bli ordinerade spam... Det förklarar ju saken.
C o a
Jag är Ytterligare en som kommit in i spam/Tradolan svängen!
Ätit detta nu i 6 år, för Värk (Fibramylagi) kombinerat med Alvedon.
Tar det långtids verkande Tradolan Retard nu, morgon och kväll.

För ca. 1 år sedan var jag tvungen att byta läkare. Denna läkare tyckte att jag tog alldeles för mycket mediciner.
Har även Kool, Diabetes, Brock i magmunnen, samt sömn svårigheter. Vilket leder till en del olika mediciner.
Läkaren, började dock ta bort vissa preparat helt. Bl.a Tradolanen.
Jag berättade att jafg tagit denna i många år, och inte klarade mig utan, men han vägrader skriva ut recept!
Jag mådde som du beskrev. Hade sådan ångest med döds längtan, och myrkrypningar, så jag inte visste var jag skulle ta vägen.
Fruktansvärt!
Jag ringde upp min gamla läkare på annan ort, och grät. Var helt knäckt. Detta bara efter 3 dagar.
Detta ledde till en anmälning mot läkaren, eftersom han bara inte fick ta bort sådana läkemedel. Dessa måste trappas ner, och då under läkar kontakter, så att detta inte händer. Läkaren fick en regäl "skopa" och jag fick mina recept, som jag haft i många år!
Eftersom jag därefter bytt läkare, ca 10 ggr. och de stängt vårdcentral, ändrat namn, blivit Privat Hälsoring mm.
Så sitter jag ännu fast i träsket!
Kram Carola
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon