Full version: Koloniområdet Iris
Sidor: 1, 2, 3
Wilmer
Hej!

Jag har letat men hittar ingenstans svaret på min fråga. Skulle det inte komma en ny säsong från Iris? Var det på våren den förra omgången gick, minns inte.

Wilma
Krolliljan
Jag har för mig att de startade i februari.
( som gammal kolonist längtar jag efter de nya avsnitten) rolleyes.gif
Aqvakul
Ja, gärna en fortsättning!
Alba
Jag har läst att de nya avsnitte kommer vintern 2007/2008....vad det nu innebär ?
Aqvakul
Kanon!
Wilmer
Efter nyår bra, då börjar jag toklängta efter grönskan!

WIlma
Alba
Ikväll är det dags. På TV4+ börjar 8 nya avsnitt om Koloniområdet Iris.
Utdrag ur tablå TV4+

20:00 Koloniområdet Iris
Säsongsstart. Del 1 av 8. I säsongens första avsnitt vaknar koloniområdet Iris till liv igen efter vinterns ide. Vattnet sätts på och drömmar om sommarens prunkande grönska tar sin början på årets trädgårdsmässa. Det blir ett möte med kolonister från förra säsongen men också med nya karaktärer. På koloniområdet Iris är det mest normala att vara lite egen.
sqrulan
yahoo.gif Jaaa,ikväll på TV 4+,så kul det ska bli.
Farmor
Äntligen kommer fortsättningen yahoo.gif .

Så trist bara att den visas i TV4+, en kanal som inte alla har.
Krolliljan
[attachment=11417:tilounepoil.gif]

Ja så roligt
Snöflinga
thanks.gif För påminnelsen ... annars hade jag missat den sad.gif
gröna tjejen
en kopp te och detta härliga program ikväll... mysigt ska det bli! yes.gif biggrin.gif
Bettis
bravo.gif missade tyvärr de flesta avsnitten förra gången, fel dag/kväll för mig men idag sitter jag där och tittar yahoo.gif
HelenN
Är det idag????? Va kul! Jag längtar ihjäl mig att se nåt trädgårdsprogram ju...kollade på www.tv.nu....det är ju en hel timme tummenupp.gif 20,00-21,00.
Irene_L
Ja jag har också längtat efter trädgårdsprogram. Hoppas att det nu blir bra och att det visas en massa bilder på härliga blommor!!!
titti49zon6
Kaffe, tårta och Iris tummenupp.gif vilken härlig avslutning på min födesedag giggle.gif
Azola
Bra, det ska jag komma ihåg! Som fler sagt vi behöver något trädgårds-program att gotta oss i denna tid på året!
Då ses vi där kl 20 .. jag tar med mer kaffe .. titti49zon6 har ju redan tårtan flirting.gif laugh.gif
Alba
OK jag kommer. Jag tar med ett glatt humör och en [attachment=11434:Aladdin_184p.jpg]
Aqvakul
Ett verkligt "feel good"-program wub.gif med härliga människor och mycket vårkänsla!
Alba
Äntligen är serien igång. Så kul att få följa dessa mysiga människor ytterligare 1 säsong och se deras trädgårdar väckas ur vintersömnen.
storm
Åh vad underbart det va,entimmes njutning ,vad jag längtar till min lott.
Eva i Skåne
Avundas er som hade tid att titta. Jag har haft gäster, vilket ju iofs också är trevligt rolleyes.gif
Snöflinga
Åh, jag kunde känna doften av jord och vissnade växtdelar ... luften ... förväntan, blir alldeles lyrisk smile.gif Kul att serien har börjat, undrar just vem som skall flytta in i den lediga lotten ? Så fin den "Brutala blomman" blomman var tongue.gif
Krolliljan
Jag visste inte att jag längtade mycket efter våren. sad.gif Blev fullständigt uppenbart för mig när man fick se små växter sticka upp.

Ett underbart program .Ett program jag inte kan missa. smile.gif
titti49zon6
Och jag längtar ännu mer till Mässan nu när jag såg reportaget därifrån och speciellt inslaget om Brutala Blommor vilket påminde om förra årets mässa yes.gif
....men jag undrar om dom planterade Sarracenian på rätt sätt????????
Kajsa i Arvika
-cry-.gif missade avsnittet... -cry-.gif Nån som vet om/när det går i repris?
CurlySue
det är en helt underbar serie...man riktigt känner den friska vårluften...
hur kall jorden känns mot fingrarna.

Men....det kan inte vara så kul för dem att ha lemmeltåg av nyfikna...som springer runt och tittar...
Alba
CITAT (Kajsa i Arvika @ 09-01-2008, 11:14) *
-cry-.gif missade avsnittet... -cry-.gif Nån som vet om/när det går i repris?



Jag tror att det går i repris på lördag em
netaave
Ja det är mysigt att serien är igång igen, och att dom visade flera odlaiter från mässan
Eva i Skåne
Vill bara påminna! Idag kl 1700 går reprisen.
Krolliljan
Nu är det redan tisdag och Iriskväll igen yahoo.gif
Aqvakul
CITAT (Krolliljan @ 15-01-2008, 15:37) *
Nu är det redan tisdag och Iriskväll igen yahoo.gif

Yes! yahoo.gif
Alba
Jaaaaaa..........läääängtar


[attachment=11702:dancing.gif]
Aqvakul
yahoo.gif yahoo.gif yahoo.gif Strax dags att bänka sig framför TV:n för en timmes härliga upplevelser!
Aqvakul
Ett riktigt mysigt odlarprogram, med anspråkslösa och spännande människor. tummenupp.gif
sqrulan
Tänk vad en timme går fort då man har kul.Det är så kul att få se små tips och hur dom jobbar i sin
trädgård man nästan kände röklukten från deras brasor. bravo.gif Vad jag läääängtar,här är det över en meter
snö än,suck!!!
cato
Var det verkligen någon som njöt hela timmem.
Minst 20 minuter gick bort i reklaminslag.
Tänk om det gått SVT i stället!!
Elisabeth-Västkustkolonisten
Men jag saknar ett par. Kommer int eihåg vad hon hette men hon var gift eller sambo med en yngre kille. Dom saknar ja gi år

Elisabeth
Aqvakul
CITAT (cato @ 15-01-2008, 21:19) *
Var det verkligen någon som njöt hela timmem.
Minst 20 minuter gick bort i reklaminslag.
Tänk om det gått SVT i stället!!

Helt rätt - Njöt i 40 minuter! coolgleam.gif
sqrulan
flirting.gif Ja men okej då!Inte njöt väl jag heller av reklamen,men tyvärr så finns den ju där.Här
gäller det att skriva rätt! crazy.gif
Jag undrar också vart hon har tagit vägen,Elisabeth.Var det bara en "fling". flirting.gif
Wilmer
Jaa! Jag får också tok-längtan efter våren när jag ser Iris!! Jag var på vår kolonilott (tur ingen filmar där, puh puh) och drack kaffe och spanade i helgen. Bara det inte regnade så förjordat kunde jag ju i alla fall rensa ogräs!!

WIlma
Eva i Skåne
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 15-01-2008, 21:22) *
Men jag saknar ett par. Kommer int eihåg vad hon hette men hon var gift eller sambo med en yngre kille. Dom saknar ja gi år

Elisabeth



Jag tror det är samma par som jag minns. Hon hette Sollan. Minns det för att jag funderade på om det vara samma Sollan som fanns med på vårt forum. Killen var yngre som du säger och hade invandrarbakgrund, tror jag.
Elisabeth-Västkustkolonisten
CITAT (Eva i Skåne @ 16-01-2008, 13:05) *
Jag tror det är samma par som jag minns. Hon hette Sollan. Minns det för att jag funderade på om det vara samma Sollan som fanns med på vårt forum. Killen var yngre som du säger och hade invandrarbakgrund, tror jag.


Det stämmer, hon hette Sollan. Dom saknar jag.


Alba
Jag har läst i ett forum om TV-program att de kommer att dyka upp igen. Jag hoppas det stämmer.....jag tycker de var så mysiga tillsammans.
sqrulan
Ja det var dom jag också menade,hoppas att dom dyker upp senare.
Irene_L
Jag tyckte jag såg en glimt av dom i början av programet...när dom spelar musiken.
Krolliljan
Då var det tisdag igen. yahoo.gif
Aqvakul
Då hoppas jag att vi får återse Sollan med partner!
Wilmer
Såg jag fel eller skymtade han inte förbi i detta avsnitt inför kommande program?


Har de sniglar på Iris? Har inte pratats om det väl?
Elisabeth-Västkustkolonisten
CITAT (Wilmer @ 23-01-2008, 07:34) *
Såg jag fel eller skymtade han inte förbi i detta avsnitt inför kommande program?
Har de sniglar på Iris? Har inte pratats om det väl?


Du såg rätt
Men jag tror det var från förra året
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon