Full version: Koloniområdet Iris
Sidor: 1, 2, 3
skogstroll
Var ligger det där koloniområdet egentligen? confused.gif
*Stintan*
I Bromma.
Aqvakul
CITAT (Stintan43 @ 23-01-2008, 09:10) *
I Bromma.

Egentligen i Kristineberg, dvs på Kungsholmssidan. Man kan skymta Kabis gamla fabrikslokaler, där min far arbetade på 60-talet.
*Stintan*
CITAT (aq42 @ 23-01-2008, 10:25) *
Egentligen i Kristineberg, dvs på Kungsholmssidan. Man kan skymta Kabis gamla fabrikslokaler, där min far arbetade på 60-talet.


Otvivelaktigt har det funnits ett koloniområde Iris i Hornsberg tidigare men finns inte längre kvar. De enda kolonistugorna som finns kvar där är de som ligger längs med Karlbergskanalen.
lite historia

Här ligger Koloniområdet Iris där Ann-Marie Colak (lapplisan) är kontaktperson. Länk till karta finns på sidan.
koloniområdet Iris






Aqvakul
CITAT (Stintan43 @ 23-01-2008, 11:20) *
Otvivelaktigt har det funnits ett koloniområde Iris i Hornsberg tidigare men finns inte längre kvar. De enda kolonistugorna som finns kvar där är de som ligger längs med Karlbergskanalen.
lite historia

Här ligger Koloniområdet Iris där Ann-Marie Colak (lapplisan) är kontaktperson. Länk till karta finns på sidan.
koloniområdet Iris


Jag ger mig!
*Stintan*
yahoo.gif flirting.gif
netaave
Gillar det färgstarka paret som gillar Julio Iglesias smile.gif snacka om att dom har livsglädje
Krolliljan
Då var det tisdag igen [attachment=12464:tilounepoil.gif]
Aqvakul
Ska på möte i Brf styrelse halv sju. Får driva på så vi är klara till åtta. unsure.gif
Krolliljan
Ja för jösse namn.[attachment=12465:ur01.gif]

Krolliljan
Äntligen tisdag.[attachment=12900:petitpimousse.gif]
sqrulan
Jaaaa yaay.gif
Cathis
yaay.gif för tisdagskvällar
Alba
Jaaaaaa[attachment=12902:Applåd.gif]
Åsa zon 3
Jag instämmer helt! Iris är definitivt en av veckans höjdpunkter på tv! En sak har jag märkt dock, att denna säsong handlar mycket mer om personerna på kolonin än förra, som jag tyckte handlade mer om deras trädgårdar. Är det någon mer än jag som tycker likadant? Jag skulle gärna se ännu mer om deras växter. happy.gif
Aqvakul
CITAT (Åsa zon 3 @ 05-02-2008, 21:09) *
Jag instämmer helt! Iris är definitivt en av veckans höjdpunkter på tv! En sak har jag märkt dock, att denna säsong handlar mycket mer om personerna på kolonin än förra, som jag tyckte handlade mer om deras trädgårdar. Är det någon mer än jag som tycker likadant? Jag skulle gärna se ännu mer om deras växter. happy.gif

Det är verkligen härliga personligheter, men även jag hade gärna velat ha lite mer odling. tummenupp.gif
Krolliljan
CITAT (Åsa zon 3 @ 05-02-2008, 21:09) *
Jag instämmer helt! Iris är definitivt en av veckans höjdpunkter på tv! En sak har jag märkt dock, att denna säsong handlar mycket mer om personerna på kolonin än förra, som jag tyckte handlade mer om deras trädgårdar. Är det någon mer än jag som tycker likadant? Jag skulle gärna se ännu mer om deras växter. happy.gif


Håller med. yes.gif

Ändå är det mitt favoritprogram. Att en timme kan gå så fort.

( nu är det bara 3 program kvar denna säsongen) sad.gif
Netha
Missar aldrig Iris. smile.gif Trist att det inte är fler än åtta avsnitt. sad.gif
bear
Ska snart kolla in programmet räknar med att klara det på 44 min och slipper reklamen............
Anma
Gillar verkligen Iris men blir sååå trött på att det är sånt fokus på den är "tanten" som dök upp denna säsong, hon som skulle ha ner sitt päronträd. Förhoppningsvis går irritationen över ifall hon visar sig vara annat än hittills...
Åsa zon 3
giggle.gif Jag tänker alltid på älgarna i barnfilmen 'Björnbröder' när jag hör henne. Hon låter preciiiis som de. a0a.gif
Netha
CITAT (Anma @ 05-02-2008, 22:00) *
Gillar verkligen Iris men blir sååå trött på att det är sånt fokus på den är "tanten" som dök upp denna säsong, hon som skulle ha ner sitt päronträd. Förhoppningsvis går irritationen över ifall hon visar sig vara annat än hittills...

Trodde jag var ensam om att tycka så.
Wilmer
Asch, hon är ju bara glad! Hon uttrycker det där ruset en annan bara känner när man håller på med trädgården giggle.gif

Jag saknar mera trädgård, mer tips, mer ideer..

sqrulan
Det som är roligt med Iris är ju det att dom är så väldigt olika alla personerna som är med.

Det ska bli kul att se om det blir någon mossa på krukan som han penslade med filmjölk,vad jag hört så kan man blanda in lite mossa i filmjölken och att den ska stå skuggigt så går det fortare att mossan bildas.
Alba
CITAT (sqrulan @ 06-02-2008, 10:53) *
Det som är roligt med Iris är ju det att dom är så väldigt olika alla personerna som är med.

Det ska bli kul att se om det blir någon mossa på krukan som han penslade med filmjölk,vad jag hört så kan man blanda in lite mossa i filmjölken och att den ska stå skuggigt så går det fortare att mossan bildas.



Aha.....då förstår jag varför jag inte fick någon mossa. Jag försökte på en sten i stekande sol. Jag hade inte heller på så tjock lager som de hade i programmet.

Wilmer
Jag hade inte planterat i den innan den var klar förstås g.gif Hålla den fuktig och låta den stå där det är mörkt o fuktigt låter mera sannolikt - jordkällaren för min del låter toppen. Ska testa - har jag tänkt i flera år..
Alba
CITAT (Wilmer @ 06-02-2008, 13:23) *
Jag hade inte planterat i den innan den var klar förstås g.gif Hålla den fuktig och låta den stå där det är mörkt o fuktigt låter mera sannolikt - jordkällaren för min del låter toppen. Ska testa - har jag tänkt i flera år..



Jag har också tänkt i flera år....ifjol blev det av men med dåligt resultat.....ah... bara bluff tänkte jag.
Nu fick jag en påminnelse så jag måste nog testa till sommaren igen.
Wilmer
Jag måste testa nu i år. Ingen som har testat med bra resultat? Vi får väl se hur Iris krukan blir i nästa avsnitt?
Anma
Jag provade med både yoghurt och filmjölk med mossa i blandad på en hel del stenar förra året, det mesta regnade bort efter ett tag och en del slickade hunden i sig (yaäck!) och än har det inte blivit någon mossa... Kanske var det fel sorts mossa som jag blandade i, tog från gräsmattan. Jaja, så smånigon lär det bli mossa av sig självt på stenarna, hoppas jag! smile.gif

Vem vet, det kanske växer mossa i hundens mage istället, så tjock som hon blivit...
sqrulan
rotfl.gif rotfl.gif
Snöflinga
Men var det bara filmjölk confused.gif Tyckte det såg mycket tjockare ut unsure.gif Nej, tanten utan päronträd stör mig inte men däremot tycker jag nog att puss.paret är liiite för mycket 000.gif
bear
CITAT (sqrulan @ 06-02-2008, 10:53) *
Det som är roligt med Iris är ju det att dom är så väldigt olika alla personerna som är med.

Det ska bli kul att se om det blir någon mossa på krukan som han penslade med filmjölk,vad jag hört så kan man blanda in lite mossa i filmjölken och att den ska stå skuggigt så går det fortare att mossan bildas.


Här har det blivit rejält med mossa i krukan bild från Botaniska i GBG igår..........
Anma
CITAT (Snöflinga @ 06-02-2008, 17:50) *
Men var det bara filmjölk confused.gif Tyckte det såg mycket tjockare ut unsure.gif Nej, tanten utan päronträd stör mig inte men däremot tycker jag nog att puss.paret är liiite för mycket 000.gif

I senaste avsnittet var det ju tanten med päronträdet som agerade pusspar med sin gubbe...
Snöflinga
CITAT (Anma @ 06-02-2008, 19:27) *
I senaste avsnittet var det ju tanten med päronträdet som agerade pusspar med sin gubbe...



blush.gif blush.gif blush.gif Jo, hörredu, det var det slap.gif (gissa om någon känner sig ... ) laugh.gif Ja, håller verkligen med er alla som retar sig på päron-tanten sleep.gif
Aqvakul
CITAT (Snöflinga @ 06-02-2008, 22:58) *
blush.gif blush.gif blush.gif Jo, hörredu, det var det slap.gif (gissa om någon känner sig ... ) laugh.gif Ja, håller verkligen med er alla som retar sig på päron-tanten sleep.gif


Lönt att reta sig? Hon har nog levt ett hårt liv och nu är hon glad........... angel_not.gif
Anma
CITAT (aq42 @ 06-02-2008, 23:04) *
Lönt att reta sig? Hon har nog levt ett hårt liv och nu är hon glad........... angel_not.gif

Ja, men hade varit trevligt att ha mindre fokus på henne för det.
Aqvakul
CITAT (Anma @ 06-02-2008, 23:09) *
Ja, men hade varit trevligt att ha mindre fokus på henne för det.

håller med om att det kantrat lite väl mkt mot lustiga typer, på bekostnad av trädgårdsbiten tummenupp.gif kompiskram.gif
grycken
Håller också med om att det borde ha varit mer trädgård och mindre fokus på olika personer den här säsongen. Har dessutom lite svårt för Julio Iglesias-paret, tycker att de får alldeles för stor plats i programmen. Om man nu måste gnälla... ;-)
Aqvakul
CITAT (grycken @ 07-02-2008, 08:18) *
Håller också med om att det borde ha varit mer trädgård och mindre fokus på olika personer den här säsongen. Har dessutom lite svårt för Julio Iglesias-paret, tycker att de får alldeles för stor plats i programmen. Om man nu måste gnälla... ;-)


men jag sitter i alla fall som "klistrad" framför TV:n mellan åtta och nio på tisdagarna..... whist.gif
Åsa zon 3
Samma här, tisdag kl 20.00 är bokad! yes.gif Och visst kan man kanske störa sig lite på kolonisterna, men, de är ju som människor är mest... a0a.gif (inga skådespelare, menar jag, utan vanligt folk) Till nästa säsong hoppas jag att de skiftar tillbaka fokus på deras trädgårdar i alla fall!!
krellus
Nu får man väl stryk men jag anser att Koloniområde Iris mera liknar en "såpa"... Inte mycket till trädgårdsprogram.
Aqvakul
CITAT (krellus @ 07-02-2008, 10:50) *
Nu får man väl stryk men jag anser att Koloniområde Iris mera liknar en "såpa"... Inte mycket till trädgårdsprogram.

"dokusåpa i trädgårdsmiljö"....? g.gif
Krolliljan
Tisdag igen [attachment=13641:petitpimousse.gif]
Aqvakul
CITAT (Krolliljan @ 19-02-2008, 18:53) *
Tisdag igen [attachment=13641:petitpimousse.gif]

kriis -jag missar Iris! no.gif
Krolliljan
CITAT (aq42 @ 19-02-2008, 17:58) *
kriis -jag missar Iris! no.gif

trostar.gif Ska kolla om det går i repris eller om man kan se det på Webben.-
Aqvakul
CITAT (Krolliljan @ 19-02-2008, 19:02) *
trostar.gif Ska kolla om det går i repris eller om man kan se det på Webben.-

Tack Krollis du aer en sann vaen! kompiskram.gif
Krolliljan
CITAT (aq42 @ 19-02-2008, 18:05) *
Tack Krollis du aer en sann vaen! kompiskram.gif

Verkar inte som om man kan se det på webben no.gif och tyvärr , repris på lördag 17.00.
Aqvakul
CITAT (Krolliljan @ 19-02-2008, 19:16) *
Verkar inte som om man kan se det på webben no.gif och tyvärr , repris på lördag 17.00.

ska foersoeka oeverleva aendaa.....
Alba
CITAT (Krolliljan @ 19-02-2008, 17:53) *
Tisdag igen [attachment=13641:petitpimousse.gif]



Vad är en lördag eller en söndag när det finns tisdagar [attachment=13658:Glad_2.gif]
Wilmer
Något vidare trädgårds program är det väl inte, men det närmaste ett sådant TV kan komma?? Så få avsnitt att trädgårdsbiten bara hastar förbi. Flera avsnitt kanske hade gett mer trädgård?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon