Ingela.N.
Jaha då har jag kört fast igen, haha...

Detta är 2 av min mans buskar.. Men jag kan tusan inte hitta rätt när jag söker på dom.. sad.gif

Buddleja davidii (flera färger tydligen).. Hybrid??
[attachment=80778:Foto1247.jpg]

Weigelia Florida (dom Florida jag hittat är rosa) confused.gif
[attachment=80779:Foto1248.jpg]
[attachment=80780:Foto1249.jpg]

Sen en fråga ang. min Hibiscus (frilandshibiscus) som jag planterade förra året.. Jag har tappat bort förpackningen med info.. slap.gif Det enda jag har uppskrivit är Hibiscus Eibisch.. Och det hjälper mig inte *suck*..
Vad är det då för en?? Blir 2-3 m hög
Nenna på Aspö
Buddleian lär inte få alla färgerna på en gång, men de har nog alla tänkbara färger på bilden för att du inte skall kunna hävda att du fått fel. Jag har sett den varianten förr hos billighetsfirmorna. Håll tummarna för att det är den kulör du helst vill ha!
Ingela.N.
Aha ok.. Ja då återstår det att se vad som sker.. smile.gif

Kanske någon annan vet något om dom andra??
Ålgryte
Jag köpte också en Weigela florida hos Lidl. "Den som vill ha lättodlade buskar med mycket färg i trädgården ska definitivt ta en titt på prakttry!" skriver Odla här om prakttyn. Det avgjorde mitt köp!

Får se hur den klarar sig här i norr...

Jag hittade en bild som liknar förpackningens röda på nätet. Där kallas den Red Prince Weigela

Ingela.N.
CITAT (Ålgryte @ 15-04-2014, 18:25) *
Jag köpte också en Weigela florida hos Lidl. "Den som vill ha lättodlade buskar med mycket färg i trädgården ska definitivt ta en titt på prakttry!" skriver Odla här om prakttyn. Det avgjorde mitt köp!

Får se hur den klarar sig här i norr...

Jag hittade en bild som liknar förpackningens röda på nätet. Där kallas den Red Prince Weigela



Ahh tack för länken.. Det var värt att läsa det.. Namnet ska jag anteckna på studs.. smile.gif
Och ja, det ser ut som att det är en Red Prince.. Tack så mycket för hjälpen..
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon