Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11
silos
Att leka är mycket viktigt.
silos
silos
silos
silos
ängsvädd
vad kul att få följa med på din sagostig och se dina dockor biggrin.gif Tack biggrin.gif
silos
ängsvädd
CITAT (silos @ 26-07-2010, 16:41) *
Det gädjer mig! smiley_small_hug.gif
Det återstå att ta bilder av över 35 dockor,eftersom jag tycker att det är roligare att se dockorna i skogen,vid Mälaren,på stan,affärer,Biblioteket etc....
smiley_small_hug.gif

Ååå vad kul - har du så många dockor biggrin.gif Det är jättekul att se dem i olika miljöer. Tack för titten, ska bli kul följa biggrin.gif
silos
ängsvädd
CITAT (silos @ 26-07-2010, 16:54) *
Jag har nog ännu flera dockor,har inte räknat dessa på ett tag. biggrin.gif

bravo.gif
silos
gnon49
Dina barnbarn måste älska dig.
fuchsian


Silos,

Va roligt och avstressande det är att pyssla med dockor. Det vet jag av egen erfarenhet, men nu gråter mina dockor när jag har haft paus från dem.
En del fryyyser sååå, andra vill ha armar eller ben, ojanamej .... men jag försöker trösta dom med att till hösten kommer min andra dockkompis och vi ska ha sååå roligt och alla dessa dockor som har gråtit, de väntar på oss, jag har ju lovat att deras barockkläningar ska vara färdiga till deras nostalgifest som de hade på 1800-talet.

Jaa, det är inte lätt att vara människa, men dockorna slipper denna tidens stressade mäniskor och deras gnäll, så de väntar tills jag kommer ner till min atelje.
De har haft ett möte ang. min åljemålning, och vi har gjort upp att jag ska enbart göra mindre av det där och flytta stafliet uppepå.

De slipper få den lukten på sina fina sidenklänningar ..... de är kloka med sina åsikter. .... har lovat att inte ta in min andra lilla dator dit, inget ska störa den skapande kraften ...... smiley_small_hug.gif Jag älskar dom sååå varenta en, även att jag vet inte antalet ......Fuchian ......
silos
CITAT (gnon49 @ 29-07-2010, 11:49) *
Dina barnbarn måste älska dig.


Ja,det gör de och jag älskar dem av hela mitt hjärta! wub.gif
silos
CITAT (fuchian @ 29-07-2010, 16:41) *
Silos,

Va roligt och avstressande det är att pyssla med dockor. Det vet jag av egen erfarenhet, men nu gråter mina dockor när jag har haft paus från dem.
En del fryyyser sååå, andra vill ha armar eller ben, ojanamej .... men jag försöker trösta dom med att till hösten kommer min andra dockkompis och vi ska ha sååå roligt och alla dessa dockor som har gråtit, de väntar på oss, jag har ju lovat att deras barockkläningar ska vara färdiga till deras nostalgifest som de hade på 1800-talet.

Jaa, det är inte lätt att vara människa, men dockorna slipper denna tidens stressade mäniskor och deras gnäll, så de väntar tills jag kommer ner till min atelje.
De har haft ett möte ang. min åljemålning, och vi har gjort upp att jag ska enbart göra mindre av det där och flytta stafliet uppepå.

De slipper få den lukten på sina fina sidenklänningar ..... de är kloka med sina åsikter. .... har lovat att inte ta in min andra lilla dator dit, inget ska störa den skapande kraften ...... smiley_small_hug.gif Jag älskar dom sååå varenta en, även att jag vet inte antalet ......Fuchian ......


Så härligt att du Fuchian är också en dockmamma smiley_small_hug.gif


Jag skulle så gärna vilja se dina dockor med sidenklänningar!

På tal om siden,i Juni ringde en kvinna från en butik där de säljer bröllopsklänningar etc..Hon sa:nu har jag en säck full av tyg till dig!Oj oj oj så glaad jag blev!Skall ringa till henne imorgon för att säga när jag skall hämta tygbitarna.
fuchsian



Mina dockor måste ha sidentull som användes på den tiseran de kommer ifrån, vanl. tyll stör det originella hos dom.
Visst snackar mina dockor och en del kan sjunga en bit, men den repetoaren är inte så stor, de äääär juuu så blyga ocg fina damer ..... ack jaaa.... Fuchian ......
silos
Hej och ho stormen den går,men här är det lugnt och stilla!:wub: smiley_small_hug.gif wub.gif
[attachment=53038:037.JPG]l

Vad skall vi hitta på idag?
[attachment=53039:045.JPG]

Jag vet vi kan flyga till cybervärlden och leka med stjärnorna. idea.gif
[attachment=53040:046.JPG]

Vi vill också följa med!
[attachment=53041:062.JPG]

NU drar vi....HEEEJDÅÅÅÅÅÅ!!!
smiley_small_hug.gif

Från Silos 29.7.2010
ängsvädd
Tack Silos, för visningen smile.gif Härliga bilder på dina dockor smile.gif
fuchsian
Silos,

När du kommer ner från stjärnorna med dina dockor, kommer dett att falla guldstofft efter er. det är stjärnornas sätt att tacka dig.

Blir det fortf. regn så kanske börjar jag sy lite underkläder till mina barockdamer, men visserligen finns det inga manliga dockor där så de slipper skämmas, de blyga små raringarna.

men varje färdig docka har redan valt sina kläder och har mönstren tajt under armen, för dock är de fina damerna lite avundsjuka på varandra, även att jag säger att det är för fååånigt av er. Alla kommer inte hamna på samma bal och det går ju byta kläder, de som stämmer i storleken men ..... ack, javisst ,,,, förlåt, jag glömde att korsetterna måste anpassas och de vill inte veta av andras korsetter.


kanske tur det, för de äääär juu så jobbiga att sy för att snörningen ska passa bra i ryggen...

Det var kul med lite dock- prat, men har inte berättat till dom varför jag är ledsen ..... de är oroliga .. det förstår jag .... men vill inte tynga dem med allt som händer just nu ..... de lever ju i 1800-talets slott och adel, och fattar nog inte att det är nu en tid som de passar inte i ..... inte vara ledsna......

vi hittar på något och annars frågar vi den goa dock-mamman ---- på nätet .... ja visst ..ni slipper datorn, men jag förmedlar,
Vi behöver mer positivt att se fram emot ...... natti.natti ....
silos
fuchsian
Silos,

Men. ojdå .... är de såå glassugna, men de får nog tänka på att om de spiller så kan det bli jobbigt för dock-mamman att få dom rena... oj. oj.
Om de fortsätter att gnälla så kanske en haklapp el liknande voro på sin plats?

Mina rokoco - damer har inte upptäckt än att det finns glass och lika bra med det.

jag skulle gärna skicka ett foto, men då kommer dom .......stora grå ..... och gör dem ledsna och jag har inte nån luktsalt kvar att ge ....Beskymmer, kommer sällan ensam.
de .....stora grå ... är nu efter mig igen och vet inte vart jag ska gå? Attans, silos ... -cry-.gif ..fuchian..
fuchsian



Silos,

kanske det är dax att göra annat.
Har plockat fran min lilla knyppeldyna. ........... fuchian.
silos
ängsvädd
smile.gif
bergvallmo
Silos, du skriver så rart och härligt om dina dockor. Jag blir glad när jag läser den här tråden. Kram smile.gif
silos
silos
fuchsian
Jo, silos, jag tänkte börja sy kläder till dom men det fattades en spetsbit som jag redan har påbörjat till en underskjol, så nu gäller det att knyppla på .... .. smiley_small_hug.gif .. fuchian ...

Lugnt hos dig? lite si och så här, men man hinner inte tänka på så mycket när man knypplar. kram!
silos
ängsvädd
Underbara dockor du har och tack för berättelsen smile.gif
silos
fuchsian


Silos,

du goa dock-mamma, vilken baluns det blev, men du fixar nog ordning och reda med dom sen de har slutat att sjunga och är trötta ---- då blir kanske alla så snälla? ---- goa dockor, inte bråka! Ord från Tant Fuchian som gillar er också och är en dock-mamma, mest på vintertid.

Kramar på er alla ..... smiley_small_hug.gif ... Fuchian ...
silos
fuchsian
Ja du, Silos,

Du är en verklig solstråle, du!

Roligt att kunna släppa loss och ta till det som gör en glad.

Jag tänker sluta för idag och vara lite mer hos maken min. Man vet ju inte hur länge man har varandra, så varje dag må vara full av det goda.

Vad ledsen jag blev för den nya medlemmens skull. Varför göra detta? Kollade henne och hon kom in i forumet 31.7 och redan blir illa behandlad.

Du fick mitt PM om saken? Håller den låst för att slippa få henne St...an i mitt PM. Gossen Ruda har blivit lite för egenkär och håller inte måttet, men vi får se.
tänker stanna i forumet, men en del annat kommer att ta mer av min tid, så jag kommer att titta till för att min familj har det jobbigt.

Hoppas de inte snarkar sååå mycket att takteglet ramlar ner, de raringarna ....

massor av kramar ..... kompiskram.gif fuchian ...
silos
fuchsian
Silos,

Den stackars dockan orkade inte höra på melodierna eller blev hon lite oless på Gordi?

Det var ju bra att du lånade dina drömvingar till stackaren, hon ser onekligen lite less på det hela.

Har du fått den sjungande dockan att ta det mer varsamt eller krypa i ett hörn och inte störa andra? Gordi får låna min knyppeldyna" ....
Kanske den inte har anpassat sig med de andra? ......... flirting.gif Jaa du, soffan den är bra till allt, verkar det som du skrev om .
Jag vill ha en ny soffa, sån där stor så man får plats med allt möjligt i den ..... -cry-.gif ledsen...

Jag får väl knyppla vidare och vänta på att få åka iväg till den gamla vackra byn som ligger där nere på den italienska sidan av rivieran.
Men jag är glad ändå att vi kunde hjälpa den sjuke farbrorn dit under denna månad. .... Blir så ledsen att just han fick opereras, men han ringer och de känner sig fria.
Tro det för byn ligger uppe på berget med ett stort kastell - gammal slott på toppen.

Bara han inte börjar knyppla för jag har en dyna där iffallattt.... hjälp de sjuka, säger mina dockor och hälsar så gott till dig och de dina, fina... Trevlig helg till alla hos dig, silos från oss alla! kompiskram.gif .fuchian..
silos
silos
ängsvädd
Du kämpar på bra Silos och har funnit din väg. Starkt gjort!!!!! Må så gott. Kram.
silos
fuchsian

Dock-mamman Silos,

Den klaraste stjärnan på himlavalvet. Tänkte på dig när jag inte kunde sova.... kanske det fanns en liten ny stjärna där som jag inte har sett än? Jag gråter och ser inte.... mamma, vart tog du vägen? Snart ska din jordiska kropp begravas men du lovade att komma och hälsa på mig från bakom målnen där inga tårar behövs mera...

Mormor kom ju och väckte mig från änglarnas rike mitt i natten och det lyste om henne, då förstod jag att hon var här för att hämta min mamma...... Jag blev lugn, nu är hon hemma, lilla mamma.....

men vi ska inte göra lilla dock-mamman Silos ledsen och aldra minst alla hennes goa dockor.

Jag lever med de goda minnen, de onda berör mig inte .... det är nu borta.

Har legat i båten och låtit vågorna vagga mig .... inatt kommer jag att kunna sova, ingen ska vara ledsen mera.

Tack Silos, din docksidor och du har gjort att barnet i mig kan börstå bättre allt som händer....
ta vara det vackra i vardagen och hjälpt mig undet en tung sommar.

Mamma ville leva till midsommar och hon ville dö innan hösten kom ..... hon fick njuta av sin sista sommar på jorden ....... är så glad för det.
tack Silos .... nu är det läggdags för mig, kroppen behöver vila men i mina drömmar kommer jag få tröst.
Livet är underbart både här och sedan hos gud. .... kompiskram.gif ... fuchian ...
silos
fuchsian

Silos, den finaste stjärnan på himlen!

Den finaste stjärnan ------kan ingen förstöra den finns omgiven av kärlekens starka band.

Den finaste stjärnan ---- kan leda oss till det vi vill, till hem, till de lyckliga stunderna här på jorden.

---- den tröstar oss när vi ledsna är.

----- den föddes när du steg ner till detta jordeliv och den slocknar när du åter är där.

----- den ger oss ro på natten och vaktar oss från det onda när vi vilar .

----- den hör din bön och skickar den till Gud.

----- den ger oss prövningar men den bär dom det tillsammans med oss.

----- den ger dig kraft för varje dag.

Ingen kan älska dig så som den finaste stjärnan på himlen gör.

Den lämnar inte dig nånsin ensam om alla skulle svika dig, du blir alldig ensam och ledsen mera.


---- Lite tankar från en annan dockis-mamma till dig, forsätt att lysa.... kompiskram.gif ...fuchian...
silos
Dockorna har flyttat!
ängsvädd
Fin teckning, eller målning kanske man ska säga. Härliga färger smile.gif
silos
Är trött
silos
Har börjat rita…
ängsvädd
Superhäftig biggrin.gif
fuchsian

Silos,

Tittade på dina fina bilder som får barnet i mig att hojta jippiiiiiiiiiiii jag åsså meeee................. kompiskram.gif

Mitt inre barn har tröstat mig i sorgen, men jag säger till henne att var glad, mamma har det bra och hon kommer att bli en ny stjärna på himlavalvet när hon vant sig att vara en ande.

På något sätt känns detta som en lättnad att lilla mamma slipper ha ont ......det hade hon de sista 1½ åren när hon fick sitt stora hjärtattack.

Jag vet inte hur jag ska orka fortsätta att trösta mina 2 syskon som är ateister, den yngsta är också ledsen, men hon är en healer och jobbar med energier och har det lättare att fatta att det är inte slut utan mamma fortsätter med sin tillvaro på andra sidan.

Jag lever i den vetskapen att mamma kommer på visit när det tillåts. Hennes själ måste läkas innan, men hon har lovat att komma, så det tröstar mig och "Lillan".

Trots att jag gråter, så känns det som en lättnad och tacksamhet mot de högre makterna som jag har mött och tröst får jag uppifrån när jag ber om det...

Brukar tänka på din stora, glittrande stjärna och på dig här på jorden och jag känner tacksamhet att du och de som också tror att onskan, elakheter biter inte på oss.
Vi är älskade och skyddade!
thanks.gif ... fuchian ...
silos
Tack goa vännen min! smiley_small_hug.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon