Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11
silos

Det går inte att låta bli att besöka småprat varje dag i hopp om att något nytt har kommit.

I allafall så häromdagen bakade jag glutenfria scones men de blev väldigt platta!
För skojs skulle gjorde jag ett ansikte av brödet med hjälp av kapris.

Brödet blev mest som knäckebröd men väldigt gott!

Det är dyrt med gluten och laktosfrimat!

Idag är det en underbar solsken så det är bara att njuta!

Senare skall jag till Frälsningsarmén,de har något speciellt angående reformation så det blir intressant.

Ha nu en riktig härlig dag alla som läser här!
silos

I skogens famn finner jag alltid ro och det behöver jag speciellt nu då Hilda våran hund var tvungen att somna in på grund av sjukdom.
Hilda blev 8år åtta månader.

Nu har jag bara Molly kvar,hon är 17 år och är pigg fortfarande.

Det är härligt att värmen har kommit och jag kan vara ute i dotterns trädgård,handarbeta och fika och blir bjuden på mat.
Vi träffas varje dag och det är jag väldigt glad för!

Jag kommer blir opererad 16.6 på Karolinska i Solna,en bisköldkörtel kommer att att tas bort.
Och jag hoppas så att hälsan kommer tillbaka!

Nu önskar jag er alla en skön Söndag!
silos

Idag har det regnat massor och det är bra för potatisar,lök och bondbönor.

Livet går sin gilla gång och jag med livet och väntar på operation!
Så det har inte hänt speciellt mycket mer än att jag var och tittade på Vasaspelet vid Domkyrkan.

Jag önskar er alla en trevlig helg!
silos
I fredags 16.6 blev jag opererad på Karolinska Solna.
Två sjuka bisköldkörtlar togs bort.

Vilken underbar personal det fanns på inskrivningsavdelning,operationsavdelning,uppvakningsavdelning och på avdelning där jag stannade tills idag eftermiddag.

Jag är oerhört tacksam för att det blev gjort och att bisköldkörtlarna hade inga farliga tumörer!

Så nu ser jag framemot att kraften återvänder till min kropp och jag kan gå på ordentlig promenader och jobba i dotterns trädgård.

Hoppas att ni alla får en härlig sommar!
smiley_small_hug.gif
silos


Jag möttes av en underbar solig måndag då jag gick ut på morgonen!
Solen är framme och fåglarna kvittrade av hjärtans lust,jag hade lust att börja sjunga!

Jag skickade i mina tankar en tack till Gud för att jag kan vara ute och uppleva allt detta ljuvliga!

Det är en stor lycka att kunna plocka potatis från potatislandet som jag med stor möda grävde i våras!
Det är inte mycket som jag behöver för att känna djup tacksamhet och lycka!

Pensionärsliv är underbar iallafall för mig!

smiley_small_hug.gif
tomas99
CITAT (silos @ 14-08-2017, 09:40) *
[attachment=87425:IMG_4286.JPG]
Bilden är från 2014

Jag möttes av en underbar solig måndag då jag gick ut på morgonen!
Solen är framme och fåglarna kvittrade av hjärtans lust,jag hade lust att börja sjunga!

Jag skickade i mina tankar en tack till Gud för att jag kan vara ute och uppleva allt detta ljuvliga!

[attachment=87426:IMG_4220.JPG]
Det är en stor lycka att kunna plocka potatis från potatislandet som jag med stor möda grävde i våras!
Det är inte mycket som jag behöver för att känna djup tacksamhet och lycka!

Pensionärsliv är underbar iallafall för mig!

smiley_small_hug.gif



Härligt.
Mjärden
Silos; lägg gärna in bild och text om din grönsaksodling under den rubrik den hör hemma tex Köksträdgården, förresten vad är det för potatissort ?
tomas99
Mjärden, det tycker jag inte att hon skall, tråden är helt klart div småprat och då hör den ju hemma här.
silos
CITAT (Mjärden @ 14-08-2017, 21:14) *
Silos; lägg gärna in bild och text om din grönsaksodling under den rubrik den hör hemma tex Köksträdgården, förresten vad är det för potatissort ?


Här skriver jag om allt möjligt om mitt liv.
Skulle jag börja skriva om mina odlingar och visa bilder i andra avdelningar så risken finns att det skulle bli klagomål på det så jag skriver heller här!
Men tack för din kommentar!
Tyvärr minns jag inte vad potatissorter heter.

CITAT (tomas99 @ 15-08-2017, 07:01) *
Mjärden, det tycker jag inte att hon skall, tråden är helt klart div småprat och då hör den ju hemma här.


Så tänker även jag!
silos
Vilken härlig dag,jag vill sjunga tralalallaaaa!
Idag regnar det och regnet är mycket välkommet!

Äldre jag blir så mer och mer uppskattar jag mitt liv även fastän de senaste 5 åren har varit svåra på grund av sjukdom.
Varje morgon vaknar jag med djup tacksamhet för allt och varje kväll lägger jag mig med samma tacksamhet!

Jag börjar nu vänja mig att leva utan hundar.
Båda mina hundar blev sjuka och jag var tvungen att låta dem somna in:(
Hilda i slutet av Maj och Molly i början av Juli.

Nu blir det inga nya hundar och det är så tomt utan dem.

Men livet går vidare så länge man har livet.
silos
[attachment=87588:IMG_4710.JPG]
Hösten är här!
silos

Underbar härlig sommar är över men fortfarande är det varmt och färgerna i naturen är så vackra!
Idag var det meningen att jag skulle till skogen för att ta bilder av svampar och annat men så vaknade jag av att ha hemsk värk i ländryggen så det blir att stanna hemma och handarbeta.

Det har blivit många par sockor under sommaren och jag har sänt sockor till U.S.A,Finland och Norge.

Med pengar från sockorna kunde jag köpa mig en ny symaskin,sonen betalade hälften!
Så nu kommer jag kunna sy allt som jag velat sy.

Potatis landet är tömt och mycket goda potatisar var det!
Skall göra potatislandet något större när ryggen min tillåter mig att gräva.

Det är en stor lycka för mig att kunna arbeta i dotterns trädgård!
Men jag längtar så mycket efter en stuga med en tomt där jag kan odla grönsaker och vem vet kanske kan det blir verkligt om Gud vill.

Jag blev trött på att skriva här men så bestämde jag börja skriva här igen.
Kan ju inte sluta skriva eftersom så många läser denna min tråd!

Mina varmaste hösthälsningar till er alla som läser här!
smiley_small_hug.gif
silos
[attachment=87590:IMG_5007.PNG]
andersen
CITAT (silos @ 30-09-2017, 12:34) *
[attachment=87590:IMG_5007.PNG]



Japp en utav dom mest populäraste trådarna på forumet.
silos


Det har varit en underbar dag idag!

Klarade av att gå på en ordentlig promenad med dottern och hennes hund.

Häromdagen ritade jag och bilden är här ovan.
Har tagit in pelargonerna och tomaterna.
Det blev inte så många tomater eftersom platsen var inte tillräckligt soligt.

Vad det gäller min tro på Gud så har jag haft många många funderingar och har inte fått nån hjälp från vännerna från Frälsningsarmén men så hittade jag denne man på youtube och jag har börjat förstå vad tron handlar om!

silos
https://youtu.be/NBo6NoiSYfw
silos

Godmorgon alla odlaister! yaay.gif
En härlig tidig morgon blev det för mig,jag vaknade nämligen strax innan klockan 6?
Så tidigt har jag inte vaknat på flera år!

Under åren då jag arbetade inom äldreomsorgen var jag tvungen att gå upp klockan 04:20 för att hinna med allt som jag behövde göra innan jag åkte iväg till mitt arbete i Mellösa och senare i Flen.
På den tiden bodde jag i eget hus och hade barn hemma och hundar.
Jag gick med hundarna på en ordentlig promenad och det var riktigt skönt.

Barnen blev vuxna och flyttade hemifrån och till slut var jag ensam med en hund och jag sålde huset och flyttade till en liten lägenhet i Flen.

Och nu är jag ensam utan varken hundar eller barn boende hemma.
Och jag har sakta börjat vänja mig ett liv utan hundar.
Tre av mina fyra barn bor nära mig och vi träffas ofta.

Jag är djupt tacksam för allt i mitt liv!
Hoppas att ni alla har haft en bra helg!
smiley_small_hug.gif
silos
https://youtu.be/z7PBAZZ-85A

Miljoner människor tror inte på Gud eller himmel och helvete:(
silos


Godmorgon! smiley_small_hug.gif
Oj oj oj så många som har besökt denna tråd och jag måste erkänna att jag är nyfiken på vilka de är !?!

Under helgen regnade det mest hela tiden men inte gjorde det nig något!
Jag gick till och med på en ordentlig promenad med yngsta sonen och jag hoppade i vattenpölar och lövhögar.
Det var meningen att jag skulle ta mig till en promenad i skogen men det blev inte så eftersom jag var både barn och hundvakt både lördag och söndag.

Vad som nästan retar mig är att jag har blivit nästan beroende av min iPhone!
Jag som sa för ett par år tillbaka att jag minnsann inte skulle hålla på med mobilen men här sitter jag och surfar flera ggr under dagens vakna timmar och ibland under nätterna när jag inte kan sova.

Nu är det dags för mig att gå till yngsta dotter och ta hand om hunden under några timmar!
Till er alla önskar jag en underbar dag!
smiley_small_hug.gif
silos
Detta är verkligen mycket skrämmande!
http://www.mabra.com/har-du-mobilen-bredvi...-sluta-med-det/
andersen
Ja mobilstrålning är inte att leka med, tänker på unga mammor som lägger mobilen i barnvagnen när dom är ute på promenad.
silos


Jag är riktigt glad för att vi har fått massor av snö!
Det enda tråkiga är att jag inte orkar gå på långa promenader eftersom jag har varit mycket sjuk i influensa.

Orkade jag så skulle jag bygga en snöslott på gården.

Det märkliga är att numera finns inga barn ute och anledning till det är att barn spelar på sona surfplattor!

Man ser bara vuxna som är ute och promenerar.

Till er alla som läser här önskar jag en trevlig söndag eftermiddag och kväll!
silos


Kan jag vara annat än glad när jag ser hur många människor besöker denna min tråd!
Och glad är jag speciellt för att idag är den första dagen efter influensan som jag känner mig åter igen glad och lycklig!

Jag hoppas innerligt att jag kan få många solrosor att växa i dotterns trädgård och andra blommor.

Påtandet i jorden är den mest underbara sysselsättning som jag har haft under mitt liv!

En sak har jag slutat med är att följa nyheterna för det finns bara hemska nyheter tyvärr:)

Nu skall jag ta kaffe och fortsätta med stickandet av beställda sockor!
Och drömma om en ljuvlig väldoftande trädgård där fjärilar,nyckelpigor,humlor och fåglar dagligen kommer på besök!

Ha nu alla en underbar eftermiddag och kväll!
silos
...
silos
Det måste vara tecken på att man har blivit gammal att tankarna far tillbaka i tiden.
Annars så känner jag mig inte gammal mer än i min 73 åriga kropp som har börjat krångla sedan 4 år tillbaka.
silos

Jag är riktigt glad och det är för att jag har kommit igång med skapandet igen eft flera månaders eller egentligen flera års paus!

silos
[attachment=87861:IMG_1532.PNG]
Väldigt vad det läses här!
Nu har jag verkligen kommit igång med skapandet av nya dockor!
tomas99
CITAT (silos @ 27-03-2018, 18:33) *
[attachment=87861:IMG_1532.PNG]
Väldigt vad det läses här!
Nu har jag verkligen kommit igång med skapandet av nya dockor!


tomas99
CITAT (tomas99 @ 28-03-2018, 11:25) *

silos
[quote name='tomas99' date='28-03-2018, 12:22' post='1747148']


Hej Tomas!
Varför tog du bort din kommentar?
silos
Att livet skulle vara en sagostig stämmer inget vidare!
Under flera års tid har jag vandrat på en stig som har varit mycket jobbig med sjukdomar och operationer:(
Men det har inte bara varit dåligt bara väldigt smärtsamt!
Jag har lärt mig uppskatta livet mer än jag nånsin gjorde då jag var ung och frisk och tog det mesta för givet.

Jag vet att det finns människor som inte uppskattar att jag skriver om mitt liv här.

Tänk vilket kalabalik mina skriverier om mina konstdockor orsakade här förrut och det är ju inte konstigt alls!
Att en vuxen kvinna leker med sina dockor är väldigt udda det kan jag hålla med!
Men saken är den att jag inte leker med dockorna utan jag bara skapar dem!

Jag tänker dock varför skulle inte en vuxen kunna leka ned dockor om man mår bra av det?!?
Vuxna leker ju med spel av alla slag!


Nu verkar våren vara på väg tillbaka och Påsken är till helgen.

Jag undrar varför önskas det glad Påsk?
silos
Varje kväll tittar jag på nån serie eller film från Netflix.
Favoriten är nu serien på tre säsonger Lie to me.

Jag kan bli sittandes under flera timmar.

tomas99
Oj 10tusen som har kollat på din tråd under två veckor!
Gunilla T
CITAT (tomas99 @ 10-04-2018, 11:31) *
Oj 10tusen som har kollat på din tråd under två veckor!


Tänk om det vore så trevligt ändå, det är algoritmer, robotar som trafikerar forumet, inte många mänskliga läsare kvar här - tyvärr.
tomas99
CITAT (Gunilla T @ 10-04-2018, 17:06) *
Tänk om det vore så trevligt ändå, det är algoritmer, robotar som trafikerar forumet, inte många mänskliga läsare kvar här - tyvärr.


Det tror jag inte på! varför skulle dom välja Silos tråd? dom andra trådarna har ju dåligt med besökare.
silos
CITAT (Gunilla T @ 10-04-2018, 17:06) *
Tänk om det vore så trevligt ändå, det är algoritmer, robotar som trafikerar forumet, inte många mänskliga läsare kvar här - tyvärr.


Hur det än är så är det trevligt att du kommenterar!
smiley_small_hug.gif



CITAT (tomas99 @ 11-04-2018, 12:35) *
Det tror jag inte på! varför skulle dom välja Silos tråd? dom andra trådarna har ju dåligt med besökare.


Det undrar jag också!
silos
[attachment=87908:IMG_1690.JPG]
WOW WOW WOW så många robotar som har besökt denna min tråd!
Att en gammal tants skriverier kan orsaka robot invasion! rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif
silos
Förra fredagen var jag till sjukhuset där de ultraljudade mitt hjärta!

Under bussresan hände något mycket märkligt!
Min mössa försvann!

Jag la mössan på sitsen brevid mig men när jag skulle den var mössan borta!
Jag tittade under sitsen,bakom sitsen men inget mössa!

Och det fanns inga människor i närheten så jag är övertygad om att en troll tog mössan!

Så jag måste virka en ny mössa!
silos
Det är sorgligt att medlemmar inte längre skriver här på småprat:(
Har människor tröttnat på forumvärlden?

Jag måste säga att jag saknar tiden här på småprat då det skrevs hejvillt,det fanns alltid något att läsa varenda dag!

Gossen Ruda
Det behöver inte vara robotar som är här och tittar, det kan vara nån på Facebook eller liknande ställen som lägger en länk hit.
Gunilla T
Robotar är alltid här och tittar men visst kan någon länkat från FB också men det förklarar inte att här på Odla finns nästan alltid runt 300 gäster, dygnet runt. Just nu 323 gäster 0 medlemmar och en anonym vilket är jag själv. Tror ni verkligen att det just nu finns 323 fysiska gäster som läser i trådarna? Såklart inte..

Mer moderna forum än Odla särredovisar robotar i besöksfrekvensen och de är alltid närvarande, dygnet runt.

De letar inte planlöst genom alla trådar utan följer ett sökord som de är programmerade att följa, de utför ett uppdrag att samla information som det sedan blir en produkt av och går att sälja vidare.

Jag har en blogg och där kan jag följa statistiken på besökare, statistiken redovisar även från vilket land besökaren kommer eller i vart fall var servern är placerad. Ibland kan det plötsligt dyka upp 897 besökare inom en timme från Ryssland för att sedan under kanske en månad ligga på en besökare i veckan från samma land. Har min blogg då plötsligt upptäckts av nästan 1000 ryska trädgårdsentusiaster? Knappast, jag har omedvetet lyckats skriva ett eller flera sökord som algoritmen är programmerad att leta efter och då får det denna konsekvens, inte konstigare än så.
silos
CITAT (Gunilla T @ 13-04-2018, 08:36) *
Robotar är alltid här och tittar men visst kan någon länkat från FB också men det förklarar inte att här på Odla finns nästan alltid runt 300 gäster, dygnet runt. Just nu 323 gäster 0 medlemmar och en anonym vilket är jag själv. Tror ni verkligen att det just nu finns 323 fysiska gäster som läser i trådarna? Såklart inte..

Mer moderna forum än Odla särredovisar robotar i besöksfrekvensen och de är alltid närvarande, dygnet runt.

De letar inte planlöst genom alla trådar utan följer ett sökord som de är programmerade att följa, de utför ett uppdrag att samla information som det sedan blir en produkt av och går att sälja vidare.

Jag har en blogg och där kan jag följa statistiken på besökare, statistiken redovisar även från vilket land besökaren kommer eller i vart fall var servern är placerad. Ibland kan det plötsligt dyka upp 897 besökare inom en timme från Ryssland för att sedan under kanske en månad ligga på en besökare i veckan från samma land. Har min blogg då plötsligt upptäckts av nästan 1000 ryska trädgårdsentusiaster? Knappast, jag har omedvetet lyckats skriva ett eller flera sökord som algoritmen är programmerad att leta efter och då får det denna konsekvens, inte konstigare än så.


Men fy så skrämmande!!!

När jag hade en blogg hade jag också besökare från Ryssland och andra länder och jag undrade varför människor från länder långt borta läste på min blogg.

Jag har läst om just detta med hur google samlar och sparar information om oss när vi har sökt något så jag tror nu att det finns robotar som är här som kollar.
silos
Vilken underbar dag!
Sakta sakta har hälsan börjat komma tillbaka.
Men början av veckan var svår!
En tand blev bort tagen och det slutade inte blöda eftersom jag tar blodförtunnande medicin.
Var tvungen att gå tillbaka dagen efter och efter lång stund lyckades de stoppa blödningen!
Så jag är verkligen mycket tacksam!

En härlig veckoslut önskar jG till er alla som läser här!
silos
[attachment=87918:IMG_1771.PNG]
WOW WOW WOW
bravo.gif
silos
Nu har jag bestämt mig för att inte skriva mera i denna min tråd!

Möjligen kommer jag att starta ett nytt tråd eller inte!

Till er alla läsare önskar jag en härlig måndag!

tomas99
CITAT (silos @ 16-04-2018, 12:44) *
Nu har jag bestämt mig för att inte skriva mera i denna min tråd!

Möjligen kommer jag att starta ett nytt tråd eller inte!

Till er alla läsare önskar jag en härlig måndag!
smiley_small_hug.gif
[attachment=87922:IMG_1779.PNG]


Oj vad synd, det är ju den tråden som är mest populär här,snälla tänk om Silos.
Mjärden
CITAT (Gunilla T @ 13-04-2018, 08:36) *
Robotar är alltid här och tittar men visst kan någon länkat från FB också men det förklarar inte att här på Odla finns nästan alltid runt 300 gäster, dygnet runt. Just nu 323 gäster 0 medlemmar och en anonym vilket är jag själv. Tror ni verkligen att det just nu finns 323 fysiska gäster som läser i trådarna? Såklart inte..

Mer moderna forum än Odla särredovisar robotar i besöksfrekvensen och de är alltid närvarande, dygnet runt.

De letar inte planlöst genom alla trådar utan följer ett sökord som de är programmerade att följa, de utför ett uppdrag att samla information som det sedan blir en produkt av och går att sälja vidare.

Jag har en blogg och där kan jag följa statistiken på besökare, statistiken redovisar även från vilket land besökaren kommer eller i vart fall var servern är placerad. Ibland kan det plötsligt dyka upp 897 besökare inom en timme från Ryssland för att sedan under kanske en månad ligga på en besökare i veckan från samma land. Har min blogg då plötsligt upptäckts av nästan 1000 ryska trädgårdsentusiaster? Knappast, jag har omedvetet lyckats skriva ett eller flera sökord som algoritmen är programmerad att leta efter och då får det denna konsekvens, inte konstigare än så.

Har du listat ut vilket ord, som intresserar dessa ryska robotar ?
tomas99
Kom igen Silos, saknar dej kompis.
silos
CITAT (tomas99 @ 13-06-2018, 14:42) *
Kom igen Silos, saknar dej kompis.


Nu blev jag djupt berörd!
Jag önskar dig en fin fortsättning på Midsommaren!

[attachment=88127:IMG_2500.JPG]
silos
Hej och ho livet är härligt!
Men nu är det verkligen för varmt!
Jag sitter i dotterns trädgård under flera timmar varenda dag.

Lite handarbete orkar jag med men det blir svettigt att sticka sockor så det har inte blivit så många sockor.
Igår kväll tittade jag på den nya Okända soldaten och konstaterade hur meni gallsten krig är!

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon