Violpelargon
Odla.nu |
Violpelargon, _Pelargonium ionidiflorum_, är något kinkig att odla hos oss, eftersom den kommer från Sydafrika och har därmed "årstiderna upp-och-ner". Den är därför inte särskilt blomvillig hos oss under sommaren och det är svårt att ordna optimala förhållanden till den under vintern, så blomningen blir inte alltid så bra. Den är ganska frosthärdig så man kan pröva att ha den t.ex. i ett vintervarmt uterum på några plusgrader.
Vi har den till salu om du vill försöka:
Sylvia