Vinterförvara bambu
Odla.nu |
Hej
Du kan börja med läsa alla artiklar och frågor här på Odla som har med vinterförvaring att göra, det finns massor! Börja till exempel med dessa:
[Vinterförvaring1](https://www.odla.nu/inspiration/vinterforvaring-av-vaxter-0)
[Vinterförvaring2](https://www.odla.nu/inspiration/att-tanka-pa-vid-vinterforvaring-av-vaxter)
[Vinterförvaring3](https://www.odla.nu/inspiration/vinterforvaring-av-vaxter)
Doppvärmare är nog ingen vidare bra idé, den kan reagera hur som helst på frosten och det kan finnas brandrisk i sammanhanget.
Kolla på detta: [Plant in pod](https://www.odla.nu/inspiration/plant-pod)
Det finns även så kallade [isolerkrukor](https://www.odla.nu/inspiration/lindesbergskrukan)att köpa, alltså av härdad frigolit, som är bra att förvara växter i kruka med. Din bambu skulle kanske klara vintern i en sådan, vill du ha i samma kruka, så kolla modell [Balcony](https://www.madeinlindesberg.com/). Täck bambuns krona med juteväv på vårvintern så att solen inte bränner bladen.
Oliven bör du ha frostfritt, svalt (10-15 grader), ljust och så ska det inte vara för torr luft.
Med vänlig hälsning
Sylvia