Vinranka i vår trädgård

Odla.nu |

Har ni någon aning vilken sorts vinranka ni har? För skötseln beror mycket på det. Men eftersom den har varit i ett växthus så antar jag att den är ett "växthusvin" och därmed lite känsligare än frilands-sådana. Den behöver beskäras för att sätta frukt, men nu är det tyvärr för sent i vår, den blöder nämligen ymnigt om man klipper den efter jul. Här kan du läsa mer: [Vinranka](https://www.odla.nu/inspiration/vinranka) Sylvia