Vinranka i vår trädgård
Odla.nu |
Har ni någon aning vilken sorts vinranka ni har? För skötseln beror mycket på det.
Men eftersom den har varit i ett växthus så antar jag att den är ett "växthusvin" och därmed lite känsligare än frilands-sådana. Den behöver beskäras för att sätta frukt, men nu är det tyvärr för sent i vår, den blöder nämligen ymnigt om man klipper den efter jul.
Här kan du läsa mer:
[Vinranka](https://www.odla.nu/inspiration/vinranka)
Sylvia