Vedfabrik+växthus
Odla.nu |
Jag tror det skulle fungera alldeles utmärkt så som du beskriver. Vinet kräver inte så mycket värme under den mörka årstiden då den ändå bör vara i vila. Beroende på sorter du tänkt dig så kan det räcka att temperaturen är strax över 0-strecket vintertid. Stocken bör ju vara avlövad då.
Själva odlingen kan du läsa mer här:
[Odla vin i växthus](https://www.odla.nu/vaxtlexikon/vindruvor)
[Ekologisk odling av vindruvor](https://www.lansstyrelsen.se/vastragotaland/SiteCollectionDocuments/sv/lantbruk-och-landsbygd/lantbruk/ekologiskt-lantbruk/vindruva.pdf) (beskriver på friland men om jord, gödsling, sorter etc kan du läsa här)
Sylvia