Vad växer hos oss?

Odla.nu |

Hej Jag skulle gissa på krikon, alltså ett vildplommon, men utan att veta hur frukten ser ut så är jag inte helt säker. Du råkar inte ha bild eller beskrivning på frukterna? Kanske grannen vet hur de ser ut? Om du vill ha bort trädet så är det tyvärr att såga ner det och sedan gräva eller använda stubbfräs för att få bort rötterna som gäller. Annars kommer det en massa rotskott både hos dig och grannen. Du kan förstås först testa Ecoplug, som slås in i stubben och ska ta död på rötterna utan att stubben behöver grävas upp. Kolla på det här: [EcoPlug](https://www.ecoplug.se/) Med vänlig hälsning Sylvia