Vad har jag för växter

Odla.nu |

Det är svårt att gissa på en planta som inte har blommor eller frukter att gå efter. Men det är lättare att säga vad den INTE är, så fundera på vad du kan ha petat ner för frön. Det finns dock några storbladiga granatäpplesorter på öarna på Västindien och i tropikerna, kan du fått frön av en sådan då? Kolla bilderna här () och jämför bladstorlek mot frukterna. Mango, guava, sapote är några möjligheter av bladen att döma, om det nu är en fruktkärna du har petat ner? Annars får vi vänta och se vad den kan bli av detta... spännande!