Vad är det och vad gör vi

Odla.nu |

Det är en s.k. trädtaklök, se här: [https://sv.wikipedia.org/wiki/Tr%C3%A4dtakl%C3%B6k](https://sv.wikipedia.org/wiki/Trädtaklök) Växtsättet är precis så som på bilden, men om man kapar den så kan stammen tänkas grena sig, men det är bladrosetten med en stambit man planterar om i sandig jord så att den får rötter. Vissa sorter blir helt svartröda om man har dem ute i solen, men då ska det vara ordentligt varmt först, den tål ingen frost. Sylvia