Ullöss på orkidéer
Odla.nu |
Hej
Det är jättesvårt att bli av med ullöss när man har fått in dem. Man måste tvätta allting väldigt noga, gärna med sprit i vattnet, även fönster, fönsterbrädorna och -karmarna, gardiner, saker på fönsterbrädan med mera. Ha inga blommor i det fönstret på ett bra tag, så kanske det går bra igen sedan. Ullöss är väldigt ihärdiga, tyvärr.
Du kan läsa mer om ullöss här: [ullöss](https://www.blomsterframjandet.se/website1/1.0.1.0/162/1/index.php)
Med vänlig hälsning
Sylvia