Stjärnfruk

Odla.nu |

Hej, stjärnfrukter eller carambola som de också kallas behöver torka upp mellan vattningarna, inte mycket men de ska inte vara blöta i jorden. Sen behöver den extraljus under vintern. Det är en tropisk växt som inte är van vid våra mörka dagar under vintern. Kolla gärna på den sidan, där hittar du olika sorters växtbelysning.  På sommaren kan du vattna mer och ge gödning! //Anna Theorin