Skörd av lager
Odla.nu |
Nu är det frågan om du har den äkta lagern, *Laurus nobilis*, som odlas hos oss i kruka och tas in för vintern, då den inte tål vintern här? Eller om du har en lagerhägg, *Prunus lusitanica*?
Om man krossar, luktar och smakar på bladen, så märker man om det är äkta lager eller inte. Lagerhägg luktar/smakar just ingenting.
[Här finns en diskussion om lager på Forumet](https://www.odla.nu/forums/index.php?showtopic=26393&pid=215482&mode=threaded&start=#entry215482).
Sylvia