Skörd av lager

Odla.nu |

Nu är det frågan om du har den äkta lagern, *Laurus nobilis*, som odlas hos oss i kruka och tas in för vintern, då den inte tål vintern här? Eller om du har en lagerhägg, *Prunus lusitanica*? Om man krossar, luktar och smakar på bladen, så märker man om det är äkta lager eller inte. Lagerhägg luktar/smakar just ingenting. [Här finns en diskussion om lager på Forumet](https://www.odla.nu/forums/index.php?showtopic=26393&pid=215482&mode=threaded&start=#entry215482). Sylvia