Sjukdom på chili

Odla.nu |

Hej, jag tror tyvärr det är spinn du har fått, som är väldigt vanligt på chiliplantor uppdragna inomhus. Det man kan göra för att förebygga detta är att hålla en jämn bevattning. Låt inte chiliplantorna torka ut (trots att vissa hävdar det) utan ha en jämn fuktighet och vattna med rumstempererat vatten. Det du kan göra nu är att ta bort alla skadade blad. jag använder mig av detta medlet på mina chiliplantor när jag får spinn, fördelen är att man kan använda det på grönsaker vilke man inte kan med alla medel på marknaden. Det fungerar men skydda mot starkt ljus direkt efter behandling så inte bladen bränns. //Anna Theorin