Plastkrukor och värme

Odla.nu |

Hej Jag tycker att du bör ha öppet i din inglasning under sommaren. Det är inte bra för varken växter eller människor att ha upp till 50 grader varmt, så öppna alla luckorna och låt dem stå öppna under värmeböljorna. Sedan finns det krukor som klarar en hel del värme, de isolerar mot både kyla och värme. Kolla till exempel Lindesbergskrukan här: Det finns långtidsbevattningstillsats till den krukan att få. Med vänlig hälsning Sylvia