Pelargoner

Odla.nu |

Det är lite skillnad med vanliga och doftpelargoner. Doftpelargonerna övervintrar bäst i ett vanligt, svalt boningsrum med vattning och passning. Jag har mina stående i sovrumsfönsret och visserligen blir de lite taniga under vintern, men jag byter jord och klipper ner dem i början på mars, då blir de fina och buskiga igen. Mer om pelargoner kan du läsa här, så du får svar på dina funderingar: [https://www.pelargonsallskapet.com/](https://www.pelargonsallskapet.com/) Om du gör sökning på Odlas Sök så hittar du massor om pelargoner på t.ex. Forumet att läsa! Sylvia