Pelargoner
Odla.nu |
Det är lite skillnad med vanliga och doftpelargoner. Doftpelargonerna övervintrar bäst i ett vanligt, svalt boningsrum med vattning och passning.
Jag har mina stående i sovrumsfönsret och visserligen blir de lite taniga under vintern, men jag byter jord och klipper ner dem i början på mars, då blir de fina och buskiga igen.
Mer om pelargoner kan du läsa här, så du får svar på dina funderingar:
[https://www.pelargonsallskapet.com/](https://www.pelargonsallskapet.com/)
Om du gör sökning på Odlas Sök så hittar du massor om pelargoner på t.ex. Forumet att läsa!
Sylvia