Parkslide -Hjälp!

Odla.nu |

Du är inte den enda som tampas med parkslide. Den är hopplös, känns det som! Du kan pröva att meja ner den helt först och jämna till marken och sedan bre ut en tjock, svart plast över platsen och rejält utanför också. Låt plasten sitta kvar minst 2-3 år. Under tiden är det ju inte kul att titta på den svarta plasten, så täck den med någon snygg markbeläggning. Här några förslag: - sand + marktegel + vackra krukor att plantera i. - täckbark + pallkragar att odla kryddor eller grönsaker i. - sjöstenar + krukor. - bygg en snygg lådplantering (se andra bilden här: ) och täck runtom med grus (obs inga vassa stenar som gör hål i plasten!) Sylvia