Ny växt

Odla.nu |

Tyvärr har jag inte hittat något svenskt namn ännu. Interflora kallar den helt enkelt för [Clanthea](https://www.interflora.se/order_bukett.asp?action=visa&LandId=1&KatId=169&ProdId=1696). Det kommer ju nya växter hela tiden så namngivarna hinner inte med. På latin heter den *Calathea rufibarba* (syn. *Maranta rufibarba*) och där är man inte heller överens om vilket släkte det ska vara... suck! Sylvia