Nordvästlig balkong - råd

Odla.nu |

Du skulle kanske ha en odlingsbänk/pallkrage + eventuellt tillhörande bänkfönster? Bilder ser du här (). Då kan du börja tidigare och odla fler sorter än annars. Där går att odla nästan vilka grönsaker du vill. Ett litet tomatväxthus skulle kunna hysa 2-3 tomatplantor, alternativt att du väljer en frilandssort och har den i kruka eller en ampelsort i ampel. Chili kan du odla i krukor, liksom ärter och bönor med stöd, grönkål, majs... Potatis går bra i en stor kruka/hink. Ett uppstammat vinbär kanske... det finns massor som funkar, bara pröva!