Myt eller sanning om persilja

Odla.nu |

Hej Nejdå, persilja är inte giftig andra året men den är inte särskilt god heller. Persiljan går i blom andra året och bladen blir då träiga. Blomman är gul. Det är vildpersiljan, _Aethusa cynapium_, som är den giftiga, den har vita blommor och vanligen mycket långa svepeblad. Mer fakta finns här: Med vänlig hälsning Sylvia