Myt eller sanning om persilja
Odla.nu |
Hej
Nejdå, persilja är inte giftig andra året men den är inte särskilt god heller. Persiljan går i blom andra året och bladen blir då träiga. Blomman är gul.
Det är vildpersiljan, _Aethusa cynapium_, som är den giftiga, den har vita blommor och vanligen mycket långa svepeblad. Mer fakta finns här:
Med vänlig hälsning
Sylvia