Larv i kaprifolblommor

Odla.nu |

Det är kaprifolfjädermott som lägger ägg i dem vid knoppstadiet. Larverna äter sedan upp knopparna inuti. Man kan behandla växten upprepade gånger från knoppsprickningen (alltså bladknoppar på våren) med en pyretroid eller med bakterien *Bacillus thuriengiensis var. kurstaki*, handelsnamnet är Turex. Se här: [https://www.lindesro.se/](https://www.lindesro.se/) Sylvia