Körsbär eller vad?
Odla.nu |
Hej
Det låter som om du har fågelbär, _Prunus avium_, som är den vildväxande formen av sötkörsbär. Fågelbärsträdet har ljusa, gulröda, söta bär.
Du kan beskära trädet nu på hösten, stenfrukt ska beskäras på hösten eftersom de blöder på våren. Beskär hellre lite i år och lite till nästa höst istället för mycket på en gång.
Är du osäker på beskärningen själv, så finns det certifierade fruktträdbeskärare med Grönt kort att anlita: .
Med vänlig hälsning
Sylvia