Konjakskalla
Odla.nu |
*Amorphophallus cognac*, konjakskalla, är en knölväxt som inte klarar våra vintrar ute, även om den gärna står ute i halvskuggan under sommaren när det är varmt.
Du får ge den en torr viloperiod under vintern. Ta fram den igen i februari-mars. Kanske den blommar sedan, men blomman luktar verkligen inte gott!!! :-)
Här hittar du lite rolig info om den: [https://www.odla.nu/forums/index.php?showtopic=66611](https://www.odla.nu/forums/index.php?showtopic=66611)
Sylvia