Klockranka ute vintertid
Odla.nu |
Du får inse att klockrankan inte går att övervintra ute, om du nu inte bor i zon 1-2 och skaffar en sådan där Plant in Bod () förstås?
Annars får du ta ner den och vira runt en pinne eller liknande och ta in krukan svalt men frostfritt. Vattna då och då lite under vintern. På våren friserar du den sedan, byter jord och börjar vattna normalt och så småningom även gödsla. Ta ut efter avhärdning när frostrisken är förbi.