Inga plommon på träden
Odla.nu |
Hej
Oj, 100-åriga fruktträd, härligt!
Det kan vara så att det var frost just när plommonträden blommade och bina inte pollinerade blommorna, då blir det ju inte så många frukter. Så har det varit på mina trakter.
Om det inte var så och eftersom plommonträden ändå ger några frukter även om det är klent, så kan beskärning kanske hjälpa. Om du känner dig osäker så kan du anlita en erfaren ! Beskär efter skörd på hösten, stenfruktträden blöder på våren.
Dessutom kan du gödsla dina plommonträd rejält på våren och vid midsommartid. Kolla också så att det inte växer gräs och ogräs ändå in i stammarna, det själ näring.
Med vänlig hälsning
Sylvia