Frågor om kiwi

Odla.nu |

Hej Visst kan du ha en vanlig kiwi i växthus om du kan ha värmen på under vintern. Det behövs inte ens så mycket värme, några plusgrader räcker, men frost tål inte de kiwisorter som du tar frön från frukter i affären. Minikiwi har många numera i trädgården, så det kan löna sig att fråga runt i bekantskapskretsen eller efterlysa på Facebook. Någon kanske är villig att skicka frön till dig. Annars kan du googla med **minikiwifrö** och se om du hittar någon som säljer frö. Är du medlem i vårt forum här hos Odla.nu kan du givetvis även fråga där. Forumet hittar du här: [Odla.nu Forum](https://forum.odla.nu/index.php?) Med vänlig hälsning Sylvia