Förslag på vårdträd

Odla.nu |

Manchuriskt valnöt BLIR verkligen högre! Här i Göteborgs Botan finns ett sådant träd som är minst 20 m högt och nästan lika brett. Tänk på att nötterna är inte goda att äta. Hur skulle det fungera hos er med en vanlig valnöt (zon1-2)? Det finns dvärgkörsbär. Själv har jag en sort som heter 'Kirsa', är ca 3 m och en annan på tillväxt som heter 'Sylvia' och ska bara bli dryga 2 m. Återstår att se! Kolla sorten 'Nordia' () på den så kallade E-plantlistan, dessa är friska, certifierade plantor.