Föröka Saint Paula
Odla.nu |
Ja, du har nog rätt, den har blivit mer eller mindre en slit-och-släng-blomma! Det är synd, för visst skulle den kunna leva längre än så!
Har du försökt ta bladsticklingar och sätta sådana så att du får en ny planta som inte är stressad till att blomma alldeles för snabbt? Bladen brukar rota sig ganska snabbt i sandblandad jord med en hålad plastpåse över.
har en egen hemsida med forum där man kan diskutera denna växt!
Sylvia