Fjolårsamaryllis inne

Odla.nu |

Hmmm.... var har du hört det att amaryllisar inte skulle vara ute under sommaren?? Det har jag alltid! Låt dina amaryllis vara i uthuset ett tag till om det inte blir minusgrader där förstås. Du behöver inte kapa bladen men lite ny jord skulle inte skada. Här kan du läsa mer om amaryllis ().