Det var inte spinn
Odla.nu |
Om det inte var spinn så då kanske det helt enkelt är vintern. Plantan gillar nog inte att stå varmt och i torr luft helt enkelt. Det kan vara mycket individuellt mellan dessa citrusplantor, en del trivs bra inomhus medan andra vill stå ljust, svalt och i fuktig luft.
Du behöver inte klippa den om inte stjälken blir helt torr och brun. Så länge den är grön och saftspänd kan det mycket väl komma nya blad på den när det blir vår igen! Du kan ju gömma undan plantan någonstams den inte syns så mycket, helst i ditt svalaste rum. Placera en lampa med tillskottsljus ovanför den, t.ex. något som den här:
Sylvia