Chirita tamiana

Odla.nu |

Den ska heta Chirita tamiana och har mig veterligen inget svenskt namn. Den kommer att blomma med ljusblåa, klockformade blommor. Föreningen Gesneriasterna är duktigare på att ge odlingsråd för dessa växter än vad jag är. Här kan du läsa om hur du ska sköta den: [https://www.gesneriasterna.se/swe/cultivation.php](https://www.gesneriasterna.se/swe/cultivation.php) Sylvia