Björnbär
Odla.nu |
Ja, det går bra i en stor kruka. Själv har jag två plantor i en dubbel pallkrage på balkongen.
Välj gärna en tagglös sort som så att du inte river dig på den i ett trångt utrymme.
Odla i varmt söderläge i sandblandad, lätt jord. Gödsla inte för kraftigt, då växer den för starkt. Spaljera gärna mot väggen då rankorna blir 2-3 m långa.
Med vänlig hälsning
Sylvia