Björnbär

Odla.nu |

Ja, det går bra i en stor kruka. Själv har jag två plantor i en dubbel pallkrage på balkongen. Välj gärna en tagglös sort som  så att du inte river dig på den i ett trångt utrymme. Odla i varmt söderläge i sandblandad, lätt jord. Gödsla inte för kraftigt, då växer den för starkt. Spaljera gärna mot väggen då rankorna blir 2-3 m långa. Med vänlig hälsning Sylvia