Aronia
Odla.nu |
Jag tror nog du har fått ARONIA.
**Här kan du se en bild**:
[https://www.odla.nu/artiklar/images/bilder/aronia-melanocarpa.jpg](https://www.odla.nu/artiklar/images/bilder/aronia-melanocarpa.jpg)
Den trivs i normal trädgårdsjord, gärna soligt eller halvskuggigt läge. Höstfärgen och bärsättningen blir dock bättre i solen. Bären är ätliga.
Höjden beror på vilken sort du har, men den är en nätt buske i vilket fall, som kan klippas dessutom.
Sylvia