Aronia

Odla.nu |

Jag tror nog du har fått ARONIA. **Här kan du se en bild**: [https://www.odla.nu/artiklar/images/bilder/aronia-melanocarpa.jpg](https://www.odla.nu/artiklar/images/bilder/aronia-melanocarpa.jpg) Den trivs i normal trädgårdsjord, gärna soligt eller halvskuggigt läge. Höstfärgen och bärsättningen blir dock bättre i solen. Bären är ätliga. Höjden beror på vilken sort du har, men den är en nätt buske i vilket fall, som kan klippas dessutom. Sylvia