Amaryllis

Odla.nu |

Hej, jag fårsör inte riktigt, menar du att amaryllisen blommat över i år eller är den från förra året? Om den är från förra året kan du göra som i den här artiklen [Amaryllis efter blomning](https://www.odla.nu/inspiration/amaryllis-efter-blomning) men då kommer amaryllisen antagligen blomma om på vårvintern. Om du vill ha amaryllis till jul ska du köpa en värmebehandlad lök, du hittar våra lökar //Anna Theorin