Eva i Skåne
Min dator har blivit så seg de senaste dagarna. Hälften av gångerna jag vill skriva svar på ett inlägg eller gå tillbaka till t ex småprat så står den och maler och så får jag upp sidan "Sidan kunde ej hittas...." Suck.
Jag har kört anti-virusprogrammet och ad.aware både igår och idag. Ett virus hade jag igår, men inget idag. I ad.aware fanns det mycket igår och några idag igen. Dessa har jag just tagit bort.
Innan fick jag hela tiden upp rutor med meddelande, Norton anti-virus genomsöker utgående mail (- vad då, jag har inte skickat något och det är väl ingående mail som ska kollas av virusprogrammet?), mitt på skärmen. Många likadana i följd och sedan försvann de alla och så var det lugnt några minuter, sen började eländet igen.
Sen har inget hänt mer än att det fortfarande går trögt, men jag vet inte om jag vågar öppna någon annan sida.
Det jag varit inne på under denna tiden är min hot.mail, hemsidor från fröfirmor och spelat Zookeeper och Bitch.
Var ligger felet? Ska jag låta datorn vara stängd till sonen kommer hem till veckoslutet? Han säger att han ska formatera om den när han kommer hem.
Ge en okunnig goda råd (inga svåra wink.gif ). Det blir svårt att leva utan datorn hela veckan laugh.gif wub.gif , men jag kan smyga in från jobb en liten stund ibland.
Ralf
läs tråden om Adware i support. o rensa
defragmentera hårdisken
klicka på den här datorn, välj egenskaper, med högermusknapp, o välj rensa hårddisk. (om detta möjlighet finns på din datorn


men
annars har jag samma problem som du, datorn stoppar upp när jag skickat brev o Norton gör "något", så att under ca 30 sek har jag tvärstopp i min datorn

Gamla tråd läs bla mitt inlägg.
*Felix matte*
Odla har varit seg iaf nu på kvällen... tre ggr har jag fått upp "sidan kan inte visas" när jag bläddrat bland inläggen.
Ibland kan det hjälpa att starta om datorn för att den skall bli snabbare, men det har du väl redan testat smile.gif

Vara utan datorn hel vecka ohmy.gif Näää, det skulle vara som att sitta insnöad utan kontakt med omvärlden laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Eva i Skåne
Skönt att höra att det varit segt för fler ikväll. Då ligger det nog inte i min dator. Den är ju "nyrensad", så jag kör väl på som vanligt.
Tingstäde
Även här går det långsamt. Trodde det var en u-båt som lagt sig på smalbandet till ön. tongue.gif laugh.gif
Tingstäde
Eva i Skåne
Rysk? rolleyes.gif
*Felix matte*
CITAT (Tingstäde @ 12-01-2004, 21:16)
Även här går det långsamt. Trodde det var en u-båt som lagt sig på smalbandet till ön. tongue.gif  :lol:
Tingstäde

Smalband wink.gif
Har inte ön fått bredband?
Tingstäde
Om det är brett - så måste det va himla platt - för att ettorna och nollorna ska rinna så sakta.
tongue.gif tongue.gif biggrin.gif
Tingstäde
Betty
Samma visa här, trögt som sirap... La in en bild i mitt album och fick upp "sidan kan inte visas, uppdatera eller försök igen senare" - hela fem gånger!!! Var nära att ge upp. sad.gif
Gunvor Nilsson
Inga problem här! tongue.gif Det går undan som vanligt!
smile.gif
/Gunvor
Annki
Full rulle här också! Södra Storstockholms kväll i kväll, kanske?

Om ni börjar laborera med era datorer, gör då inte som jag gjorde i mitten av december! Var anfallen av virus. Fick lite tips om hur jag skulle gå tillväga. Inget hjälpte. Blev desperat - började leta virus själv eftersom jag hade en eftersläng av Hotbar som jag inte blivit av med. Hittade "något" i programvarorna som jag inte kände igen. Så det slängde jag med ett glatt -"Där tog jag dig allt!" Godnatt sa datorn och slocknade. DÅ först ringde jag datasupporten på jobbet och berättade vad jag hade gjort. "Okey", sa han "du har just kastat bort hela operativsystemet. Grattis!" Det tog några dagar att fixa...
Eva Swahn
Nyttiga verktyg för trög dator:

http://expressen.se/index.jsp?d=10&a=92859
renate
Min dator var också jättetrögt,sonen hälsade på i går och rensade all sk...t jag hade.Hade glömt och köra de program han hade sagt att jag skall göra 1gång/vecka.Så nu flyter det igen./Renate
Ella
Uppdaterar du antivirusprogrammet regelbundet!

Jag gör det varje dag! Virus blir ett större och större problem för varje dag! Har man otur så kan ens dator bli lagringsplarts för barporr eller server som skickar spam.
gammelnalle
Ella! Jag tror du har rätt i dina farhågor, MEN jag tror inte ett virusprogram kan ta bort Porr eller spam!!
Jag hoppas att jag har fel..... sad.gif
Virgo
sånt förekommer i princip bara på bredbandsanslutna datorer som saknar brandvägg.
Virusprogram tar bara bort virus som finns i programmets "viruslista"
Eva i Skåne
Virgo. Är det mitt fel, som jag beskrev i länkens början, du svarat på?
Det är mycket irriterande mad.gif . Det blippar upp ca 50 likandana meddelanden fortare än man kan blinka, sen släcker de flesta ner sig igen och så håller det sig lugnt. Det verkar starta intensivt varje gång jag startar datorn.
Brandvägg blink.gif . Hmmm. Tur att sonen kommer hem till helgen rolleyes.gif .
Almdalen
CITAT (gammelnalle @ 13-01-2004, 22:25)
Ella! Jag tror du har rätt i dina farhågor, MEN jag tror inte ett virusprogram kan ta bort Porr eller spam!!
Jag hoppas att jag har fel..... sad.gif

Det finns program som tar bort spam Lawasoft har ad-ware som faktiskt är både bra och gratis.

/Ingegerd
Hans i Mälardalen
Jag har aldrig haft några problem som ni nämner i den här tråden. sleep.gif
Det kan bero på att jag har brandvägg.

MvH
Annki
Här lever man också tryggt nu, hoppas jag, med F-Secure antivirus och brandvägg. Och det programmet uppdaterar sig och verkar skydda mot det mesta. Men jag hoppar en halvmeter varje gång den rapporterar att det varit försök till intrång.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon