Full version: Manligt utseende
Sidor: 1, 2, 3
Piccante
Jag har haft en diskussion om manligt utseende och vad som är snyggt/ attraktivt eller inte. Jag vet att det är ytligt att prata om utseende, "alla är vackra på insidan" etc men jag tror att man har konstaterat i psykologiska studier att vissa utseenden upplevs som mer attraktiva som tex symmetri i ansiktet.

Nu snöade vår diskussion in på just näsor och om de har någon betydelse för utseendet eller ej och hur de i så fall ska se ut? Är näsan något man lägger märket till eller är andra drag mer intressanta?

Här är ett ansikte som föll i smaken hemma, en ganska markerad näsa och markerade ögonbryn.


Meriona
Nix den snubben gick bort mad.gif här, han kändes för plastig...
En vardaglig men stark karl ska det va! smile.gif Inga gym-muskler, inga jäkla rosor varje fredag och inte smink i fejan! wacko.gif
Biggan_
Ögonen och munnen är intressantare än näsan!
mamamaggan
Manligt utseende beskivs ju ofta som just bilden visar. En man ska vara lång och ha skarpt markerade drag sägs det.

För mig är ett manligt utseende det som gör just den mannen till den han är men det som verkligen räknas när det gäller att definera en man är hans sätt och vad hans ögon säger . Ögonen är själens speglar sägs det .

De ska vara varma och empatiska med en liten liten djävul dansandes långt därinne.
Huggorm
Rent generellt tror jag kvinnor och homosexuella män har olika preferenser när de väljer sin favoritman
mamamaggan
CITAT (Huggorm @ 06-06-2010, 00:22) *
Rent generellt tror jag kvinnor och homosexuella män har olika preferenser när de väljer sin favoritman



Tor inte jag, alla vill väl ha någon som de trivs med , och då spelar det inte någon roll om man är hetero - eller homosexuell.
Huggorm
CITAT (mamamaggan @ 06-06-2010, 00:25) *
Tor inte jag, alla vill väl ha någon som de trivs med , och då spelar det inte någon roll om man är hetero - eller homosexuell.

Jo men utseendemässigt menar jag
Alexander-VG-zon3
haha oj Meriona gillar du inte Sakis näsa ? naughty.gif



eller varför inte Gaius Julius Caesar Augustus näsa den är inte heller helt fel.





http://upload.wikimedia.org/wikipedia/comm..._BM_Gem3577.jpg

jag vet inte vilken jag ska spara pengar till, att skaffa en Sakis kopia eller en Augustus kopia. ( obs jag är alltså allvarlig jag vill plastikoperera min näsa, så ytlig är jag).

ögonen och munnen får jag väl ta därefter, någon gång i livet ser jag väl ut som en grek eller italienare. eller borde jag skaffa hjälp hos en psykolog kanske där skon klämmer.

synd man inte va född med mer ''utländska'' gener.

det är väl krokiga näsor man vill ändra ? min som är så nätt och rak och fin vill jag göra ''krokig''.




Meriona
Jag tror mer det är den personliga smaken som avgör, tack och lov! Om det vore så enkelt att den fanns en hetero-önske-man-för-alla och en homo-önske-man-för-alla, så skulle vi bli en hel del ensamma människor här i världen. sos.gif
Klura
Håller med Meriona, han såg inte så intressant ut.
Utan här är det också en vardaglig men stark karl som lockar.
Jag älskar solbrända snygga underarmar..
Är nykär i ett par såna så numera struttar jag runt på små rosa moln.
Känner mig typ så här smiley_small_hug.gif

mamamaggan
CITAT (Huggorm @ 06-06-2010, 00:27) *
Jo men utseendemässigt menar jag


Jo jag förstår att du menade utseendet . Tror att det finns olika preferenser hos olika männsikor oavsett sexuell läggning men om man som jag kollar ögonen så tror jag att det är detsamma.

Tror inte att sexuell läggning avgör t ex vilken sorts näsa som räknas som manlig .
Meriona
CITAT (flaxss @ 06-06-2010, 00:29) *
haha oj Meriona gillar du inte Sakis näsa ? naughty.gif

Hörru din näslus! Näsan har man väl inte ett jota nytta av? Jo min egen, men inte min karls? blink.gif ALLA karlar är snygga helt enkelt, men det är bara de som själva fattat det som är sexiga... whistling.gif
Wilmer
Han var inget vidare faktiskt, men det beror nog på att det går fet-bort för mig med den där iq befriade särade jag är dum i huvudet läpparna som har varit populärt några år. URK!!!!!
Huggorm
CITAT (mamamaggan @ 06-06-2010, 00:33) *
Jo jag förstår att du menade utseendet . Tror att det finns olika preferenser hos olika männsikor oavsett sexuell läggning men om man som jag kollar ögonen så tror jag att det är detsamma.

Tror inte att sexuell läggning avgör t ex vilken sorts näsa som räknas som manlig .

Rent generellt tycker jag det verkar som om homosexuella män föredrar män som ser "bearbetade" ut, smink, frisyrer, hudvård, kroppsbyggnad, solariebränna osv. mellan kvinnor är ett litet steg närmare det naturliga utseendet. Det finns naturligtvis lika många smaker som personer, men jag tror det ligger ett litet steg åt det hållet.
mamamaggan
CITAT (Meriona @ 06-06-2010, 00:34) *
Hörru din näslus! Näsan har man väl inte ett jota nytta av? Jo min egen, men inte min karls? blink.gif ALLA karlar är snygga helt enkelt, men det är bara de som själva fattat det som är sexiga... whistling.gif



Nja , vad menar du med snygga och att de fattat att de är snygga ? De jag träffat på som vetat om att de varit snygga har varit oerhört dryga . Karisma och omtanke om andra däremot kan göra en karl otroligt "vacker "

CITAT (Huggorm @ 06-06-2010, 00:36) *
Rent generellt tycker jag det verkar som om homosexuella män föredrar män som ser "bearbetade" ut, smink, frisyrer, hudvård, kroppsbyggnad, solariebränna osv. mellan kvinnor är ett litet steg närmare det naturliga utseendet. Det finns naturligtvis lika många smaker som personer, men jag tror det ligger ett litet steg åt det hållet.


Min erfarenhet av homosexuella män säger emot dig men som sagt det finns olika preferenser.
theseraphim
Som man med djupt mörka ögon så har jag upptäckt att många kvinnor går på ögonen.
Meriona
CITAT (mamamaggan @ 06-06-2010, 00:38) *
Nja , vad menar du med snygga och att de fattat att de är snygga ? De jag träffat på som vetat om att de varit snygga har varit oerhört dryga . Karisma och omtanke om andra däremot kan göra en karl otroligt "vacker "
Min erfarenhet av homosexuella män säger emot dig men som sagt det finns olika preferenser.


Vad jag menar är att den som vet om att han är snygg är flörtigare och mer vågar bjuda på sig mer. Inte nödvändigtvis är han dryg och slibbig. En dryg tyå spolar vi ner fortare än kvickt, det är gravt osexigt. smile.gif
Huggorm
CITAT (theseraphim @ 06-06-2010, 00:40) *
Som man med djupt mörka ögon så har jag upptäckt att många kvinnor går på ögonen.

Som man med blaskiga, blå grisögon har jag konstaterat det samma biggrin.gif
Alexander-VG-zon3
jag själv är inte så fixerad vid hur andra ser ut. och för mig är inre lika viktigt som utisdan. dock när det gäller mig själv utåt är jag lite fixerad.

jag gillar inte vissa delar av mitt ansikte. hade jag sett ut som en grekisk man så hade jag varit glad.
theseraphim
CITAT (Huggorm @ 06-06-2010, 00:43) *
Som man med blaskiga, blå grisögon har jag konstaterat det samma biggrin.gif

Börjar man prata med en tjej på en fest så dröjer det max en minut innan man får kommentaren.."ooohhh vilka mörka ögon du har..."
Huggorm
CITAT (theseraphim @ 06-06-2010, 00:46) *
Börjar man prata med en tjej på en fest så dröjer det max en minut innan man får kommentaren.."ooohhh vilka mörka ögon du har..."

Jag blir svart i synen när jag blir arg, men det verkar tyvärr inte attrahera någon rolleyes.gif
mamamaggan
CITAT (Meriona @ 06-06-2010, 00:41) *
Vad jag menar är att den som vet om att han är snygg är flörtigare och mer vågar bjuda på sig mer. Inte nödvändigtvis är han dryg och slibbig. En dryg tyå spolar vi ner fortare än kvickt, det är gravt osexigt. smile.gif



Vet fortfarande inte vad du menar med snygg . Ser ut som bilden högst upp ? Finns många män som absolut inte uppfyller den standarden men som har en inre trygghet som gör att de flörtar och är ursexiga.

Har ännu inte under mitt långa liv, född på 50 talet , träffat på någon man som tyckt sig vara snygg som varit det minsta sexg eller ens trevlig. Man måste ibland verkligen se för att se en "man ".
Piccante
CITAT (Meriona @ 06-06-2010, 00:18) *
Nix den snubben gick bort mad.gif här, han kändes för plastig...
En vardaglig men stark karl ska det va! smile.gif Inga gym-muskler, inga jäkla rosor varje fredag och inte smink i fejan! wacko.gif

Plastig??? den grekiske kombinerade kalsongmodellen och dubble Eurovison song contest- deltagaren Sakis Rouvas är renlevnadsmänniska och extremt noga med kost och träning. Tror inte ha har opererat något alls. Utan han är resultatet av träning och hälsosamt leverne (och att han är född med förutsättningarna att se ut som en grekisk gud då).
Alexander-VG-zon3
CITAT (mamamaggan @ 06-06-2010, 00:38) *
Min erfarenhet av homosexuella män säger emot dig men som sagt det finns olika preferenser.


ja det finns nog olika, dom som gillar ''björnar'' en annan skogshuggare, en tredje gillar feminina sminkade. en fjäder muskelpaket.

jag är nog ingen typisk homosexuell man då, jag har svårt för sminkade män eller dom som är för ''bearbetade''. jag har inget emot dom men jag gillar inte sådant utseende.
mamamaggan
CITAT (Huggorm @ 06-06-2010, 00:43) *
Som man med blaskiga, blå grisögon har jag konstaterat det samma biggrin.gif



Spelar nog ingen roll om de är mörka eller blå eller gredelina utan det är vad man ser i dem som räknas.

CITAT (flaxss @ 06-06-2010, 00:49) *
ja det finns nog olika, dom som gillar ''björnar'' en annan skogshuggare, en tredje gillar feminina sminkade. en fjäder muskelpaket.

jag är nog ingen typisk homosexuell man då, jag har svårt för sminkade män eller dom som är för ''bearbetade''. jag har inget emot dom men jag gillar inte sådant utseende.



Som vanligt , man kan inte generalisera .
Piccante
CITAT (Biggan_ @ 06-06-2010, 00:18) *
Ögonen och munnen är intressantare än näsan!

en snygg haka/ haklinje förstärker ett manligt ansikte tycker jag.
Alexander-VG-zon3
CITAT (mamamaggan @ 06-06-2010, 00:51) *
Som vanligt , man kan inte generalisera .

japp det håller jag med om, just en sådan här sak är det nog svårt att dra alla över en kam.

CITAT (Markus_H @ 06-06-2010, 00:51) *
en snygg haka/ haklinje förstärker ett manligt ansikte tycker jag.


och det vet jag en som har, en snygg och markerad och manlig haka naughty.gif
Huggorm
Jag har faktiskt ingen aning om vad som gör att jag tycker en kvinnas ansikte är vackert. Det verkar mer vara samspelet mellan de olika delarna och symmetrin, men det går inte riktigt att sätta fingret på. Det är knappast näsan i alla fall, för jag hittar vackra kvinnor bland allt från långnästa judinnor till plattnästa kinesiskor.
mamamaggan
CITAT (Huggorm @ 06-06-2010, 00:55) *
Jag har faktiskt ingen aning om vad som gör att jag tycker en kvinnas ansikte är vackert. Det verkar mer vara samspelet mellan de olika delarna och symmetrin, men det går inte riktigt att sätta fingret på. Det är knappast näsan i alla fall, för jag hittar vackra kvinnor bland allt från långnästa judinnor till plattnästa kinesiskor.



Där ser du , det är nog till en stor del utstrålningen och inte ett speciellt utseende.
Motti
När man var tonåring gick man på utsende men när man blir äldre går man på skälen,en man med ett gott hjärta och en vänlig skäl kan vara väl så atraktiv om han är lite snygg också så är det väl ett plus.Skönheten ligger i betraktarens ögon-
skånepåg
Min mamma tycker iallafall jag e snygg ^^

Orkidétjuven
Jag tycker näsan är en viktig del när jag tittar på det manliga könet.

Sen är det kanske skillnad på vad man tittar efter och vad man vill ha som partner. Relativt iaf.
Dvs översta personen på bilden är ngt man kanske skulle vilja ha i stundens hetta, men inget man kanske vill skapa sig en stabil tillvaro med? Finns det inte ngn forskning som tyder på detta?


Piccante
CITAT (Orkidétjuven @ 06-06-2010, 01:42) *
Jag tycker näsan är en viktig del när jag tittar på det manliga könet.

Sen är det kanske skillnad på vad man tittar efter och vad man vill ha som partner. Relativt iaf.
Dvs översta personen på bilden är ngt man kanske skulle vilja ha i stundens hetta, men inget man kanske vill skapa sig en stabil tillvaro med? Finns det inte ngn forskning som tyder på detta?

Det finns studier på kvinnor iaf som visat att metrosexuella män attraherar kvinnor förutom när de har ägglossning för då duger inte någon sminkad, välfriserad Zac Efron-typ utan en då vill de ha en maskulin George Cloony-typ.
förmodligen är det någon evolutionär strategi att maskulina män skulle vara mer kraftfulla deras avkomma skulle vara bättre rustad för en tuff tillvaro som grottmänniska medan den metrosexuelle mannen är bättre på att diska och laga mat.
Trampendal
CITAT (Markus_H @ 06-06-2010, 00:14) *
Jag har haft en diskussion om manligt utseende och vad som är snyggt/ attraktivt eller inte. Jag vet att det är ytligt att prata om utseende, "alla är vackra på insidan" etc men jag tror att man har konstaterat i psykologiska studier att vissa utseenden upplevs som mer attraktiva som tex symmetri i ansiktet.

Nu snöade vår diskussion in på just näsor och om de har någon betydelse för utseendet eller ej och hur de i så fall ska se ut? Är näsan något man lägger märket till eller är andra drag mer intressanta?

Här är ett ansikte som föll i smaken hemma, en ganska markerad näsa och markerade ögonbryn.


Om den där karln tittade på mig med lyster i blicken skulle jag falla som en fura, men det är ju bara rent sexuellt alltså.
Om man tänkte sig en längre relation är han nog inte rätt. Då ska det var nån mer bonnig typ.
Piccante
CITAT (Trampendal @ 06-06-2010, 02:18) *
Om den där karln tittade på mig med lyster i blicken skulle jag falla som en fura, men det är ju bara rent sexuellt alltså.
Om man tänkte sig en längre relation är han nog inte rätt. Då ska det var nån mer bonnig typ.

det är en helt naturlig reaktion naughty.gif

Blicken påverkar mycket.
Trampendal
CITAT (Markus_H @ 06-06-2010, 02:24) *
det är en helt naturlig reaktion naughty.gif

Blicken påverkar mycket.

Absolut! Men vem orkar gå omkring och se så där lysten ut mest hela tiden?
Jag drömmer ofta om såna där karlar (när jag sover alltså). Men jag har insett för länge sen att de inte finns i verkligheten.
De kan tyckas finnas ibland, men då är de troll som spricker i dagsljus.
Orkidétjuven
Men en bonnig typ som ser ut sådär då? WOW!
herkules
de flesta män (och kvinnor) har ju lyckligtvis något som någon annan faller för/tycker om smile.gif
en markerad haka, rejäla underarmar är något jag tittar på. och så ska han ha snälla ögon, där går tyvärr bruna ögon bort, jag ser inte vad de människorna tänker.
Meriona
CITAT (mamamaggan @ 06-06-2010, 00:59) *
Där ser du , det är nog till en stor del utstrålningen och inte ett speciellt utseende.


Det var det som jag försökte få fram igår, den som är nöjd med sig själv är attraktiv helt enkelt.

CITAT (Markus_H @ 06-06-2010, 00:49) *
Plastig??? den grekiske kombinerade kalsongmodellen och dubble Eurovison song contest- deltagaren Sakis Rouvas är renlevnadsmänniska och extremt noga med kost och träning. Tror inte ha har opererat något alls. Utan han är resultatet av träning och hälsosamt leverne (och att han är född med förutsättningarna att se ut som en grekisk gud då).


Nej inte opererad kanske men han ser ändå plastig ut, som en Ken-docka. whistling.gif
Aqvakul
"Ansiktet är själens spegel" - det låter kanske patetiskt, men det ligger mycket i det...
Huggorm
CITAT (Aqvakul @ 06-06-2010, 10:22) *
"Ansiktet är själens spegel" - det låter kanske patetiskt, men det ligger mycket i det...

Det är väll ögonen som brukar sägas vara själens spegel?
Aqvakul
CITAT (Huggorm @ 06-06-2010, 10:23) *
Det är väll ögonen som brukar sägas vara själens spegel?

Helt rätt, herr huggorm...
Amaryllis
CITAT (Markus_H @ 06-06-2010, 00:14) *
Jag har haft en diskussion om manligt utseende och vad som är snyggt/ attraktivt eller inte. Jag vet att det är ytligt att prata om utseende, "alla är vackra på insidan" etc men jag tror att man har konstaterat i psykologiska studier att vissa utseenden upplevs som mer attraktiva som tex symmetri i ansiktet.

Nu snöade vår diskussion in på just näsor och om de har någon betydelse för utseendet eller ej och hur de i så fall ska se ut? Är näsan något man lägger märket till eller är andra drag mer intressanta?

Här är ett ansikte som föll i smaken hemma, en ganska markerad näsa och markerade ögonbryn.

Sexig var han, kroppen i alla fall. Men inte "något" som jag skulle leva med resten av livet.
Näsan spelar ingen roll, det är oftast helheten, dvs alla proportioner tillsammans som visar en snygg, tycker jag. Och jag håller inte med att ansiktet är själens spegel. Utseendet på ansiktet är genetiskt och inget man kan rå för. Men visst kan man även vara vacker på insidan och det betyder förstås mer!
Annars gillar jag att titta på snygga män, och jag finner sydeuropeiska, latinamerikanska och även lite mörkare män som de mest attraktiva.
Aqvakul
Visst blir en människa - som kan och förmår förmedla sina inre kvaliteter - vacker...
All annan skönhet är flyktig..
Gita
Världens vackraste man är väl ändå Denzel Washington, men när det gäller vad jag personligen attraheras av är det smala, lite androgyna killar typ Johny Deep eller Ola Salo. Stora muskelbiffar tänder jag inte alls på.
Gita
Meriona
CITAT (Gita @ 06-06-2010, 10:35) *
Världens vackraste man är väl ändå Denzel Washington, men när det gäller vad jag personligen attraheras av är det smala, lite androgyna killar typ Johny Deep eller Ola Salo. Stora muskelbiffar tänder jag inte alls på.
Gita


Denzel, men det ska vara FÖRE tandregleringen! smiley_small_hug.gif Samuel L Jackson är en riktigt mumsbit också. smile.gif
Amaryllis
CITAT (Aqvakul @ 06-06-2010, 10:35) *
Visst blir en människa - som kan och förmår förmedla sina inre kvaliteter - vacker...
All annan skönhet är flyktig..

Jo, det är sant såklart.
Men eftersom denna tråd handlade om utseende...
Aqvakul
CITAT (Amaryllis @ 06-06-2010, 10:40) *
Jo, det är sant såklart.
Men eftersom denna tråd handlade om utseende...

Fast utseende är en subjektiv upplevelse, som åtminstone på sikt utvecklas ur någon form av interaktion..
Meriona
CITAT (Aqvakul @ 06-06-2010, 10:42) *
Fast utseende är en subjektiv upplevelse, som åtminstone på sikt utvecklas ur någon form av interaktion..

blink.gif

Det var för många konstiga ord på en gång för mig... smile.gif
Aqvakul
CITAT (Meriona @ 06-06-2010, 10:43) *
blink.gif

man pratar med varandra, utbyter åsikter, gör saker tillsammans..
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon