Full version: BUSFRÖ!
kerstin z5-6
Visst kör vi repris på detta nästa år snälla?? angel_not.gif
I år orkar jag bara med att hålla slyn borta , men nästa år ska banne mej sås 200 sorter , precis som VANLIGT!!!
Anki V
Klart vi gör......vintern blir bra mycket kortare på det sättet tummenupp.gif

/Anki
Peztis
Jamen jisses! Självklart! Det har varit såååå skoj.
DykUnderYtan
Jepp det hoppas jag verkligen. Så mycket tokerier man varit med om under våren. smile.gif
Maggan H
Det är jättekul! crazy.gif OCH lärorikt, alltid är det nåt nytt som fastnar, ibland på nåt annats bekostnad, såsom minnesbilder på frön och småplantor.... -fear-.gif Du är så välkommen, Kerstin smiley_small_hug.gif !

Men vad gör det, så länge man har skoj! Jag väntar ff på besked på några av sorterna.... help.gif

Tror vi utser Margiths busar som det allra värsta busfröet i år..... MASKROSOR, om än de är rosa! rotfl.gif
Rosmarin
CITAT (Maggan H @ 26-05-2010, 20:32) *
Det är jättekul! crazy.gif OCH lärorikt, alltid är det nåt nytt som fastnar, ibland på nåt annats bekostnad, såsom minnesbilder på frön och småplantor.... -fear-.gif Du är så välkommen, Kerstin smiley_small_hug.gif !

.....


Javisst är detta ett underbart underhållande sätt att så och odla på. Samt alla skojiga trådar som uppstår under resans gång. Tror faktiskt att det är omöjligt att INTE göra om detta nästa år.

CITAT (Maggan H @ 26-05-2010, 20:32) *
....

Tror vi utser Margiths busar som det allra värsta busfröet i år..... MASKROSOR, om än de är rosa! rotfl.gif


Jag sa ju det tidigare i Margiths tråd; "Det ultimata busfröet" De är helt klart en vinnare Margith!!! rotfl.gif
Frideborg
Håller med!
Idag sådde jag de första busfröna.
De från Peztis.Skall bli spännande.
De övriga skall ner så snart som möjligt.
hälsningar Frideborg
Peztis
CITAT (Frideborg @ 01-06-2010, 22:40) *
Håller med!
Idag sådde jag de första busfröna.
De från Peztis.Skall bli spännande.
De övriga skall ner så snart som möjligt.
hälsningar Frideborg

Vet du Frideborg, det du och jag och sex andra flickor "håller på med" är inte Busfrön utan SKÅPRENSNING! biggrin.gif
Busfrön är när vi (14 st detta år) har sänt varandra frön som vi inte har sagt vad det var och så får vi gissa.
Vår underbara Skåprensning var ju när vi hällde alla gamla fröer i en påse och skakade om och sände varandra med den stora förhoppningen om att det ska gro.

Jag lovar er, båda varianter är jätteskoj och spännande!
fuchsian
CITAT (Peztis @ 03-06-2010, 18:50) *
Vet du Frideborg, det du och jag och sex andra flickor "håller på med" är inte Busfrön utan SKÅPRENSNING! biggrin.gif
Busfrön är när vi (14 st detta år) har sänt varandra frön som vi inte har sagt vad det var och så får vi gissa.
Vår underbara Skåprensning var ju när vi hällde alla gamla fröer i en påse och skakade om och sände varandra med den stora förhoppningen om att det ska gro.

Jag lovar er, båda varianter är jätteskoj och spännande!


Hej tjejer, har frön så det räcker för en hel åker, vore kul att så det på grannens (en bonde) äng och sedan titta på härligheten. han använder ju inte den delen så då är jag nog inte så "stygg", eller ,,,, angel_not.gif fr. fuchian
Platinum
Första gången jag deltagit och må säga att det varit otroligt skoj och duktig känner jag mig också som både lyckats driva upp plantor och fått dem att överleva så jag kunnat lista ut vad vissa varit. Deltar mycket gärna nästa år igen.
kerstin z5-6
Glöm inte att börja samla NU..jag såg just nu tex , att mina mörkt röda gullvivor blommat över, kanske vill nån ha från den så samlandet pågår från juni till frost smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon