Full version: design program
Bettis
Är det någon som vet var man kan hitta något enkelt designprogram för trädgården som man kan ladda hem?? jag har försökt att goggla på det men hittar inget, jag vet att det finns men var?? blink.gif
theseraphim
lagligt "gratis" vet jag faktiskt inte om det finns något utan de mesta brukar vara shareware eller butiksprogram som tex HomeSuite osv
Bettis
CITAT (theseraphim @ 16-05-2010, 15:26) *
lagligt "gratis" vet jag faktiskt inte om det finns något utan de mesta brukar vara shareware eller butiksprogram som tex HomeSuite osv

OK tack ska titta på detta men jag tror (eller iaf hört) att det finns lagligt och gratis giggle.gif hur nu det kan gå ihop....
Alba
Jag köpte SPCS Trädgårdsguide på rea för 99:-
Man kan rita skiss över tomten. Det finns färdiga symboler för tex hus, möbler, dekorationer.
Dessutom finns en växtdatabas.

Finns nu på Tradera
Bettis
CITAT (Alba @ 16-05-2010, 15:57) *
Jag köpte SPCS Trädgårdsguide på rea för 99:-
Man kan rita skiss över tomten. Det finns färdiga symboler för tex hus, möbler, dekorationer.
Dessutom finns en växtdatabas.

Finns nu på Tradera

Tackar då ska jag genast in och titta på det, jag hittade ett väldigt enkelt på plantagen.se men det kanske är lite väl enkelt...
theseraphim
KOmmer ihåg när jag sysslade med 3d grafik för några år sedan så använde jag ett program som hette Onyx för att skapa träd. Det var riktigt coolt då det hade en växtdatabas och sedan var det bara att fylla i ålder osv så skapades träden,buskarna, blommorna utefter det i den storlek de skulle haft vid den åldern.
Bettis
Tack för tipsen tummenupp.gif ska se om jag hittar .
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon