Full version: VET HUT!
Posse
En av de mer "strålande" nyheterna efter denna nyårshelg, tycker jag rabaldret är som Anders Björk ställde till med sedan han fått slottet påkissat. rolleyes.gif
Ljusalfheim
haha.. tongue.gif
undrar hur det verkligen ligger till... wacko.gif
när man läser vad media skriver blir man ju mörkrädd sad.gif
Betty
En del blir som galna när de får makt... Detta är ju inte första gången som herr Björck utmärker sig i så fall...
http://aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,...,414531,00.html
Nymphaea
En liten skvätt här och där främjar bara växtligheten!! wub.gif

mer ekologiskt naturgödsel! biggrin.gif
andreas i uppsala
Jag gillar inte heller att folk kissar på vårt "slott".
benganz
CITAT (Nymphaea @ 07-01-2004, 20:25)
En liten skvätt här och där främjar bara växtligheten!!  :wub:

mer ekologiskt naturgödsel! biggrin.gif

I Visby finns det inga slott, bara ruiner och det pinkas på dom oxå.
mad.gif
Hannele
Det ligger en del i att flera hundra anmälningar mot polisen
inte leder till ett enda åtal. Polisen får misshandla och bete sej hur som helst.
Jag har blivit mörkrädd efter en rad händelser under de senaste åren.
Lena N
Anders Björk är inte min favorit, men kan det belysa lite av mörkret kring anmälningar mot polisten så är det inte helt fel tycker jag.
Eva i Skåne
Tycker jag kan instämma i alla era svar.

I Visby växer väl rosorna fint biggrin.gif

Björk är en kaxig en. Jag kan nog tänka mig honom försöka kommendera poliserna på plats. Jag är minsann landshövding så gör nu som jag säger Detta i sin tur retar gallfeber på poliserna på plats som inte vill låta sig mästras och så är det igång.
Samtidigt är det också rätt att många, speciellt yngre, poliser inte har något emot att visa sin makt. Är man kaxig svensson, invandrare eller vänstersympatisör så är det snabbt hänt att få motstånd från poliserna ute. Visst behöver man se över rutinerna, varför poliser aldrig fälls och nästan alltid skyddar varandra.
Posse
Jag tycker rabaldret var ganska uppfriskande.
På något sätt tyder det på att polisen faktiskt i vissa fall behandlar hög som låg lika och jag får intrycket att de trots Björks härjande om kissande på slottet hellre satsade sina antagligen i vanlig ordning alldeles på tok för små resurser att förebygga skador på människor.
Och det borde varit nyttigt för den mäktige att för en gångs skull i livet få uppleva hur vilt det ofta kan gå till "på gatan" där överklassen vanligen inte ser det.
Ralf
Välkommen ut i verkligheten Anders Bjöck säger jag.

smile.gif

finns ju två ganska kända fall nu där folk har blivit frisläppta efter att han blivit dömda till långa fängelsestraff och det är ju flera som på tunga sätt har hävdat sin oskuld. Polisen o åklagarna hävdar sin att dom gjort rätt.....
Iris i V-botten
Oavsett vad jag tycker om Björk......
Alla som vill får ta sig ett glas eller fler på nyår, men .........
Inte skulle jag vilja ha pissande människor på min trapp
Jag skulle också bli ....... mad.gif mad.gif
Hannele
CITAT (Iris i V-botten @ 09-01-2004, 09:40)
Alla som vill får ta sig ett glas eller fler på nyår

Björk kanske till och med hade betalat sin fest och sitt vin själv?!
Det gör minnsann inte alla politiker... wacko.gif
Adri-Anne
Vem skulle inte bli rosenrasande om man fick se någon stå och kissa mot huset, slott eller inte.
Vad polisen säger tar jag med en nypa salt, dom är inte kända för att sopa för egen dörr. Inte ens innanför. Om Anders Björk är en stöddig en, så är det inget mot det poliser kan uppvisa. Och inte nog med att dom är stöddiga, dom är ofelbara också.
Posse
Jag föreställer mig att det var natt kissas åtskilligt på byggnader, ännu mer på helgerna och förmodligen i särklass mest vid "superhelger".
Men hur många är beredda att betala för en polismakt som mäktar att ta itu även med allt dessa kissande... utöver allt annat....? unsure.gif
Hannele
CITAT (Posse @ 09-01-2004, 11:14)
Jag föreställer mig att det var natt kissas åtskilligt på byggnader

Inte är det roligt med hundägare heller som
använder våra blomsterrabatter som rastplats. sad.gif
Posse
Det handlar väl som sagt i grunden om att polisen har alldeles på tok för små resurser..... eller hur ska man annars tolka det som visades på SVT häromdagen:

En sommarstugeägare hade besvärats av upprepade inbrott. Men han var tydligen av den riktigt händiga typen för till slut hade han riggat upp någon slags dold kamera som filmade rörliga bilder inomhus, om någon bröt sig in.
Och nu visades i TV mycket goda rörliga bilder på några individer som lugnt och metodiskt snokade igenom hans bostad. Bilderna var så jättebra att man valt att inför "TV-premiären" sudda bort anletsdragen hos bovarna.

Givietvis hade sommarstugeägaren erbjudit polisen fimen i samband med att han polisanmälde det nya inbrottet. Han sa sig visst tänkt att nu åker väl polisen bara rakt rakt hem till skurkarna och hämtar tillbaks stöldgodset.
Men icke! mad.gif

Har någon av er länkar till artiklar om det jag försökte återberätta ovan? unsure.gif
Posse
CITAT (Eva i Skåne @ 07-01-2004, 23:39)
Björk är en kaxig en. Jag kan nog tänka mig honom försöka kommendera poliserna på plats. Jag är minsann landshövding så gör nu som jag säger Detta i sin tur retar gallfeber på poliserna på plats som inte vill låta sig mästras och så är det igång.
Samtidigt är det också rätt att många, speciellt yngre, poliser inte har något emot att visa sin makt. Är man kaxig svensson, invandrare eller vänstersympatisör så är det snabbt hänt att få motstånd från poliserna ute. Visst behöver man se över rutinerna, varför poliser aldrig fälls och nästan alltid skyddar varandra.


Nedan kopierat från en DN-artikel 040212: Inget åtal mot poliser i Björckaffären
CITAT
Det blir inget åtal mot de poliser som tjänstgjorde utanför landshövding Anders Björcks tjänstebostad på nyårsnatten. Den enda som nu kan bli åtalad för bråket utanför slottet i Uppsala är landshövdingen själv.
Hannele
Om Anders Björcks blir åtalad, så har varje medborgare anledning att bli orolig för sin egen del... unsure.gif
andersen
Hannele, om Anders Björk hadde varit nykter så tror jag att poliserna hadde gjort sin plikt, men pga att Anders Björk var påvärkad och ville styra poliserna så tror jag att dom gav fan i att ingripa.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon