netaave
Vår gamla digitalbox ska bytas ut och det gör telia gratis, men samtidigt får vi ett erbjudande om att köpa en inspelningsbar digitalbox som inte bara kan programmeras hemma utan även via nätet var man än är.
Låter ju himla bra dessutom är priset vi får 1195 mot ordinarie 2995, låter ju också otroligt bra.
Det står inte så mkt om den mer än att man ser att det är en motorola och att den har en hårddisk på 320 GB vilket motsvarar 140 timmars inspelningstid.
Man ska också kunna pausa och spola som man vill i direktsänd tv.

NU ser jag att sista beställningsdag är 9/5 och vårt brev kom idag!!!!!
netaave
Går iofs fortf att beställa såg jag nu
Har någon en sån här, är detbra?
Ralf
jag har en sån
box nr 1 lät mkt.... o till slut pajjade den
box nr 2 funkar bra hittils.

Det är USB-kontakter på baksidan, men man kan inte sätta in varken USB-minnen eller kablar i den för att se filmer på dator eller flytta filmer.

Kamrat med äldre digitalbox sade att hennes äldre filmer-filer blev dåliga o inte sebara/hackiga om var gamla och och det var fullt på hårddisken. Något sådan har jag inte alls upplevt med denna digitalbox.
netaave
http://www.telia.se/privat/katalog/VisaPro...ip_1963.product

Vi som har ADSL kan alltså inte spela in på en annan kanal samtidigt som vi tittar, det är ju lite dåligt tycker jag.
PeterDeleter
Slå till när den ändå ska bytas ut. Är ju inte världens alla pengar.

Det är smidigt som tusan att kunna pausa program (ifall man får oväntat besök) och att styra inspelningen från annan ort. Om du har en vanlig inspelningsbar DVD så kan du självklart även spara filmer/program på "gammalt" hederligt sätt.

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en Jaguar än i en buss"
vips
Testade den boxen i vintras, funkade kalas, dessutom går det ju numera att programmera inspelningen via nätet och iPhone-app. Eftersom TV-guiden i boxen inte räcker så långt framåt i tiden borde det vara ett lyft att programmera från datorn. Jämfört med den gamla silverfärgade boxen svarar denna sjukt mycket snabbare på knapptryckningar. Bildkvalitén är oftast bra, men vid några tillfällen blir det väldigt "blockig" bild. Skulle gissa att det har mer med komprimeringen att göra än med boxen, det händer framförallt när väldigt mycket rör sig samtidigt i bilden, tänk kameraåkning på melodifestival med ljuseffekter mm. Det enda trista är just det där med att spela in och samtidigt titta på en annan kanal när man har ADSL, man måste nog byta komprimering för att fixa det med den begränsade bandbredden. Har man tillgång till de fria kanalerna i marknätet så kan man ofta lösa konflikterna ändå. smile.gif

Sen skall man vara medveten om att inspelningarna bara finns tillgängliga så länge som man abonnerar på tjänsten, säger man upp tjänsten kommer man inte längre åt det man spelat in.

/magnus
Motti
Vi har Boxers inspelningsbara ! vi fick köpa den för 125 kr för vi hade varit kunder i över fem år,det är verkligen jättebra att kunna spela in för ofta är det två program samtidigt man vill se då löser man det lätt med att spela in ett av dom.
Ralf
CITAT (Motti @ 10-05-2010, 22:15) *
Vi har Boxers inspelningsbara ! vi fick köpa den för 125 kr för vi hade varit kunder i över fem år,det är verkligen jättebra att kunna spela in för ofta är det två program samtidigt man vill se då löser man det lätt med att spela in ett av dom.

Vilken av dem?
Dom har samtliga "små" hårddiskar.... Går det att ansluta USB-utrustning till digitalboxern?
Motti
USB finns i Boxern den har också fördröjning på direktsändning tex,modelen heter DVR6200/6400.
Ralf
CITAT (Motti @ 10-05-2010, 22:46) *
USB finns i Boxern den har också fördröjning på direktsändning tex,modelen heter DVR6200/6400.

USB-kontakt finns! Men den är inte aktiverad i många boxar!!!!!
vips
Kan tänka mig att USB-porten på boxarna finns för att kunna installera/uppgradera/återställa programvaran från serviceläget. Finns däremot en del TV-apparater som kan spela in på USB-stickor och liknande...

/magnus
netaave
Vi har beställt en nu
Motti
Man får ju bestäma sig för vad som är viktigt för en personligen !därefter väljer man -.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon