Full version: digitalkamera
boxer2
Undrar om någon känner till mitt problem och kanske själv varit uttsatt för det.
Min digitalkamera från samsung drar enormt mycket batteri. Jag kan sätta i helt nya aa baterier och ta kanske ca 5-6 kort, sen säger den att batteriet är svagt och stänger av sig. Någon som har en aning om varför den gör så? Använder nu icke uppladdningsbara batterier för de är ju ännu värre än vanliga. Någon som vet vad jag kan göra eller prova?
aanderss
jag vet inte men skaffa en bra laddare o kör med batteri som du laddar upp. med en bra laddare blir batererierna inte överladdade
Ralf
Vad använder du för batterier??

Jag har oxå råkat ut för samma sak. Det har hänt mig med kedjornas egna batterimärken.
Vissa AA-batterier av dåligt fabrikat ger alldeles för dåligt kraft med ger den voltstyrkan som stå på förpackningen. Sådana batterier duger bra till tex små ficklampor eller fjärrkontroller.

Med min systemkamera kör jag nu nästan bara med Litiumbatterier. Svindyra men värda sitt pris mångdubbelt jämfört med "vanliga" batterier.
gnon49
Har en Samsungkamera. Var tvungen att köpa uppladdningsbara batterier eftersom den åt vanliga batterier.
Nu är det aldrig några problem eftersom jag alltid har färdigladdade batterier klara när batterierna som sitter i behöver laddas. Dom uppladdningsbara batterierna har jag haft i fyra år och det har fungerat bra. För att inte tala om vad man tjänar på dom.
Peztis
Är det en nyare kamera hade jag definitivt klagat hos återförsäljaren! Tillbaka med eländet!

När vi måste ladda batteriet till vår kamera blir jag nästan förvånad, "jahaja, skulle man ladda det också, det hade jag glömt för det var så länge sedan".
Rebecca
Min Canon digitalkamera är också en riktig batterislukare. Kunde gå några dagar och så var det dags att byta. Det spelade ingen roll ifall jag hade uppladdningsbara.

Som tidigare nämnt skulle jag verkligen rekommendera dig lithiumbatterier. Jag köpte sådana inför en resa i november och har använt kameran flitigt sedan dess. För två veckor sen fick jag byta till nya. Så himla värt de extra pengarna!! tummenupp.gif
Alba
CITAT (Peztis @ 08-05-2010, 18:28) *
Är det en nyare kamera hade jag definitivt klagat hos återförsäljaren! Tillbaka med eländet!

När vi måste ladda batteriet till vår kamera blir jag nästan förvånad, "jahaja, skulle man ladda det också, det hade jag glömt för det var så länge sedan".


'nickar instämmande'

Jag har kameran - en Sony - i väskan med mig hela tiden - laddning ja det är något man gör någon gång så där oavsett om jag tar mycket eller lite bilder.
I dag hände det - plötsligt var batteriet tomt - jag vet inte när men det är längesen jag laddade.


Nu ska jag notera att jag laddade idag och så se hur länge batteriet räcker.
boxer2
CITAT (Ralf @ 08-05-2010, 16:19) *
Vad använder du för batterier??

Jag har oxå råkat ut för samma sak. Det har hänt mig med kedjornas egna batterimärken.
Vissa AA-batterier av dåligt fabrikat ger alldeles för dåligt kraft med ger den voltstyrkan som stå på förpackningen. Sådana batterier duger bra till tex små ficklampor eller fjärrkontroller.

Med min systemkamera kör jag nu nästan bara med Litiumbatterier. Svindyra men värda sitt pris mångdubbelt jämfört med "vanliga" batterier.

Ja då får jag väl pröva litiumbatterier då smile.gif Tack för alla hjälpsamma svar! wink.gif
boxer2
Måste bara tacka för rådet jag fick att använda litihumbatterier.
Jag köppte de samma dag som jag skrev mitt förra inlägg i denna tråden och jag har inte behövt byta batteri än.....Dom är toppen. Okej 40 spänn för två aa... men det är det värt smile.gif Man sparar ju ändå pengar på dom. smile.gif thanks.gif .
zissi
Är ni fortfarande nöjda med litiumbatterierna?

Mina uppladdningsbara är bara ett år och nu håller de bara laddning till 1-3 kort. Det har fungerat bra till nu. Har alltid haft två nyladdade, men nu.... g.gif sad.gif . Vet ju inte om det är kameran eller batterierna som fungerar dåligt. Fick kameran i present för några år sedan och vet att den är köpt över nätet. En Canon PowerShot A 590 är det, nöjd med den för övrigt. Kanske blir till att prova litiumbatterier ändå.
zissi
Nu har jag köpt litiumbatterier, 6 st. för 89:-. Billigare än jag trodde, men då fick man två på köpet i den här förpackningen. Energizer ultimate lithium heter de.

Nu blir det spännande att se hur länge de håller laddningen i digitalkameran.
Myosotis
Är det verkligen batterierna som är slut? Har du mätt dem? Min kamera har också börjat göra så där, särskilt när det är kallt. Tar man ut batterierna och sätter tillbaka dem håller de länge till, det är bara ett kontaktfel. Kolla om du kan böja upp en liten flärp i batterifacket som kanske blivit nertryckt, skrapa lite på metallen, vrida lite på batterierna eller liknande.
Lokan
Sen ska man ju ha dom starkaste batterierna också, 2600 mAh och uppåt....
Myosotis
Jag brukar ha 2700 och då är det lite skumt om de är nyladdade och kameran säger att de är tomma efter några bilder.
zissi
2450 mAh är mina gamla uppl.bara batterier på tydligen, vad nu det är? Är de för klena till digatialkameran då?

Jag sparar dem och kollar senare om det går att få liv i dem. Satte i de nyköpta litiumbatterierna i kameran i går, så skönt när kameran fungerar som den ska.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon