Fny
16 dagar till bröllop, 15 dagar till deadline av mastersuppsats, tusen saker att göra och tjohej tjoho. Försöker desperat skriva samtidigt som jag ringer runt till frisörer, fotografer och festfixare, ska till frissan och beställa blombukett. Och så skriva lite mer på uppsatsen. Och så plötsligt ställs vi inför ett ultimatum av kattuppfödaren vars kattunge vi gått och längtat efter sen februari: vi får köpa kattungen OM vi ger den sällskap av en andra katt. Så från en dag till en annan så har det plötsligt blivit TVÅ kattungar vi ska köpa, inte en. Vilket är helt underbart! Men dyrt. Ojoj. Det blev lite overload i hjärnarna, det är så mycket annat att tänka på nu samtidigt så jag håller på att bli lite knäpp. Och så får jag inte glömma mina kära danselever som jag måste coacha igenom deras första dansuppvisning på lördag - alltså en heldag dans mitt upp i allt, där JAG måste vara den lugna och stabila punkten. Ujj... Vet inte om jag ska skratta eller gråta...
Sussie F-Flower
Ojojoj! Nu fick jag nästan hjärtklappning när jag läste allt vad du måste göra. wacko.gif

Efter att ha haft stressproblem för ett par år sedan, så skulle jag bara lägga mig ner på soffan om jag hade en sån lista på göromål... laugh.gif

Önskar dig all LYCKA TILL med alla dina uppgifter och framförallt med BRÖLLOPET!!! wub.gif kompiskram.gif
Fny
mm att lägga sig på soffan och bara glömma allt är otroligt lockande... för stressproblem är precis vad jag själv precis håller på att ta mig ur. Utmattningsdepression... nej den försöker jag glömma just nu. wacko.gif unsure.gif
Aqvakul
Försök att schemalägga några andhämtningsperioder..
blomkronan
Att gifta sig och ha en massa andra uppdrag samtidigt wacko.gif om ett par veckor är det "över" och du är en lycklig FRU biggrin.gif och kan andas ut kompiskram.gif och njuta av sommaren som kommer.

LYCKA TILL med ALLT smiley_small_hug.gif

edit: JO, jag kom på att jag hade tänkt att skicka dina gladiolius i veckan... inte så bra kanske blush.gif
Jag tar och förgror dom åt dig, så får vi fixa så dom kommer hem till dig sen... smile.gif Kanske du kommer på odlaträffen 29:e maj??
KarinSKARA
Oj så mycket det låter nu men du reder nog upp det skall du se. 2 veckor går fort när man tittar bakåt. Ta bara lite extra egentid inimellanåt så du kan varva ner lite.

Varför måste ni helt plötsligt köpa 2 kattungar?
Har uppfödaren fått en över som de vill bli av med snabbt och smidigt i deras ögon?
Hur många är det i kullen, Om fler än 2 har övriga köpare också tvånget att de måste köpa 2 ungar?
Måste du just köpa 2 av henne, eller kan du skaffa kompis vart du vill?

Det hela låter så knepigt tycker jag.
*Stintan*
Blev matt bara av att läsa rubriken wacko.gif

Det kommer att bli sååååå bra såååå. Det är kanonmysigt med 2 små kattungar. Personligen tycker jag det är enbart fördelar.

Glöm inte att andas bara! kram2.gif

Sussie F-Flower
CITAT (blomkronan @ 06-05-2010, 11:27) *
Att gifta sig och ha en massa andra uppdrag samtidigt wacko.gif om ett par veckor är det "över" och du är en lycklig FRU biggrin.gif och kan andas ut kompiskram.gif och njuta av sommaren som kommer.

LYCKA TILL med ALLT smiley_small_hug.gif



Det var fint sagt... wub.gif
(skrivet)
aanderss
lycka till med allt
Alba
Försök planera in 1 dag tex i morgon fredag då du bara kopplar av, kanske äter något gott på kvällen och bara myser.
Jag lovar - du hinner det du ska i alla fall. Dagen efter vaknar du med ny energi.
Lycka till med allt och framför allt Lycka Till Med Bröllopet. Tänk om några år då du kan berätta - vi gifte oss samma år som drottningen-Victoria alltså.
zissi
Långa djupa andetag....in....uuuuuuut.....så går det nog bra ska du se!

Ett stort LYCKA TILL med allt kompiskram.gif
Fny
kram1.gif tack så mycket allihopa! Jag jag måste se till att ta det lite lugnt också, ska nog ta ledigt resten av dagen faktiskt. cool.gif Spontanköpte några jäääättefina nejlikor på vägen hem som jag ska ta och plantera! tongue.gif
Biggan_
CITAT (Fny @ 06-05-2010, 10:41) *
mm att lägga sig på soffan och bara glömma allt är otroligt lockande... för stressproblem är precis vad jag själv precis håller på att ta mig ur. Utmattningsdepression... nej den försöker jag glömma just nu. wacko.gif unsure.gif



Ingen dum idé alls, att lägga sig på soffan och bara glömma! Det borde du göra en stund varje dag för att koppla av och hämta krafter!

Lycka till med uppsatsen, dansdagen, katterna och allt det andra, men framför allt lycka till med bröllopet! rose.gif
Det fixar du! kompiskram.gif
Eva-Helene
Åh jesses! Lämpa över lite bröllopsbestyr på den blivande maken och på föräldrarna - både hans och dina! Har du någon väninna som känner dig väl och som kan hjälpa till?
Ensam är inte stark, kom ihåg det! Inte så lätt, jag vet!
Myosotis
biggrin.gif Kul rubrik trostar.gif vad jobbigt det är att stressa, hoppas du får hjälp. Jättebra med två katter ju, ska du skaffa den andra också som du funderade på eller blir det två kattungar från samma uppfödare istället? Lycka till med allt! smiley_small_hug.gif
Fny
Eva-Helene, jo en hel del uppgifter är utdelade till andra. Lustigt nog är det faktiskt blivande maken som nojar mest över att hinna få allt gjort. biggrin.gif Så han drar verkligen sin del av tyngden!

Jo det blir två kattungar från samma uppfödare, bröder. Såååå underbara! KarinSkara, jo det är så att uppfödaren inte var helt förtjust i att släppa iväg en kattunge till oss som båda två från och med i sommar kommer jobba heltid, varvid katten skulle bli lämnad ensam hela långa dagarna. Och det kan ge psykologiska men, framförallt hos unga katter. Faktum är att karln min har erfarenhet av en katt som hade haft det så, och den fick så stora psykproblem att dom till slut avlivade den. =( Så vi skaffar hellre två katter än en katt som mår dåligt! Så nu blir dom två! wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon