Full version: Sevärt i Växjö
hattstugan

Ska åka till Växjö över helgen och undrar om det finns någon bra Plantskola eller något annat sevärt där som är öppet på måndag 10 maj?

Tips någon?
malarmaster
tyvärr finns inga riktiga plantskolor i växjö längre.den som har bäst sortiment är växjö gardencenter(weibulls),rörigt o personalen har dålig koll på vad det är som säljs men kan vara värt ett besök ändå just pga sitt lite större sortiment ,här finns också inneväxter,skulpturer o lite annat.prisbild blandad,man kan hitta något till bra pris. sedan finns plantagen ,standardsortiment o dyrt,blomsterlandet standardsortiment o mindre utbud,priser som plantagen.granngården har också ett mindre sortiment ute/inneväxter. Du har förhoppningsvis tillgång till bil för växjö är till ytan stort o de här ställena ligger en bit ifrån varandra. Mvh Ulf
hattstugan
Tack för svaret!

Bilar ner till Växjö från Enköping så det är inga problem att ta sig kring!

Kanske finns nåt efter vägen ner? Åker via Motala och vidaare mot Eksjö!
mojan
Besök Klockaregården i Öhr. Passa på att fika också. Länk: http://www.klockaregarden.se/
Styrsagården i Väckelsång Nu med rätt länk: http://styragarden.se/wordpress
Huseby kan vara fint-inte så mycket att köpa i trädgårdsmästeriet men man kan få inspiration.
hattstugan
Tack mojan!
Ska nog ta mig till något av ställena! Huseby har jag varit till för flera år sedan vid ett tidigare besök i Växjö!
mojan
CITAT (hattstugan @ 04-05-2010, 19:15) *
Tack mojan!
Ska nog ta mig till något av ställena! Huseby har jag varit till för flera år sedan vid ett tidigare besök i Växjö!


I Huseby händer det saker varje år så det kan vara värt ett nytt besök. Välkommen till Växjö!
hattstugan
Ok! Får se om det blir ett nytt besök på Huseby då!!

TACK
Aqvakul
Svenssons i Lammhult - modern möbeldesign...
mojan
CITAT (Aqvakul @ 04-05-2010, 19:51) *
Svenssons i Lammhult - modern möbeldesign...


Håller med!

Jag tipsade bara om det som rörde växter.
Vi har mycket annat att visa upp. Känner mig som en riktig lokalpatriot idag. kiss.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon